• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

                                                                                                                  

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na marzec

- zachęcanie dzieci do spacerów i wnikliwej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia

- uświadamianie konieczności dostosowania ubioru do warunków pogodowych

- kształtowanie elementarnej umiejętności czytania ( czytanie globalne)

- rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli

- zapoznanie ze zwyczajami i  tradycjami świat Wielkanocnych

- poszerzanie zasobu słownictwa i wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie

- zacieśnianie więzi z rodziną

- wdrażanie do wychwytywania regularności w opowiadaniach ruchowych i podczas zabaw z wyliczankami

- rozwijanie mowy przez ćwiczenia artykulacyjne.

- wdrażanie dzieci do odpowiedzialnej, zgodnej pracy w zespołach i całej grypy.

- uświadamianie znaczenia dokładności i estetyki podczas wykonywania prac plastyczno - konstrukcyjnych

- rozwijanie umiejętności wychwytywania powtarzających się regularności i uzupełniania i kontynuowania rytmów

- rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej

- wzbogacanie słownictwa o treści niedostępne bezpośredniej obserwacji

- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 10

- nauka współdziałania z rówieśnikami

- rozbudzanie aktywności poznawczej dzieci

- zbiera informacje o prehistorycznych zwierzętach

- wykorzystuje różnorodne źródła wiedzy w celu pogłębienia wiadomości o świecie niedostępnym bezpośredniej obserwacji

- zachęcanie dzieci do spacerów i wnikliwej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia

- uświadamianie konieczności dostosowania ubioru do warunków pogodowych

-  uwrażliwianie na piękno wiosennego krajobrazu

- posługiwanie się nazwami pór roku

-  prowadzenie wiosennych obserwacji przyrody

PIOSENKA „MASZERUJE WIOSNA”

Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki

Refr. Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gume i robi balony
A z nich każdy jest zielony

Refr. Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

Wiosno wiosno
Nie zapomnij o nas
Każda trawka chce
Być już zielona
Gdybyś zapomniała inną
Drogą poszła
Zima by została mroźna

Refr. ….

JĘZYK ANGIELSKI.

I TYDZIEŃ  -Tematyka: I CAN DO IT!

Nauka piosenki pt. „Walking, walking”

Walking walking. Walking walking. (chodzimy)
Hop hop hop. Hop hop hop. (podskoki)
Running running running. Running running running. (biegniemy)
Now let’s stop. Now let’s stop. (zatrzymujemy się)

Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop.

Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe.(na paluszkach)
Jump jump jump. Jump jump jump. (skoki)
Swimming swimming swimming. (płyniemy)
Now let’s sleep. Now let’s sleep. (zasypiamy)

Umiejętności i postawy:

Dziecko:

 Ilustruje poznane czynności gestami

Słownictwo czynne:

Swim, Sleep, climb, jump, run,eat, drink, fly, I can, , No I can’t, I can swim, , I can do it.

Słownictwo bierne: Can you?

EXERCISES:

1.listen, piont and say

2.look and play

3.listen, look and,say

II TYDZIEŃ– TEMATYKA:TRANSPORT WORDS

Nauka rymowanki „ Wheels on the Road”.

Historyjka obrazkowa „ Luisha is blind”.

Słownictwo czynne:

Wheel, car, bus, bike, train, tractor, lorry, motorbike, scooter, There ara/ It is…

Słownictwo bierne:

Good Morcing, How are you feeling?, Let’s look In the Play Box, How many are tere?, Look, Let’s sing, Do you like the story?,

III TYDZIEŃ -  Opossite”- przeciwieństwa - EXERCISES
Long and short (długi i krótki) happy and sad (szczęśliwy i smutny), big and small ( duży i mały) good and bad( dobry i zły) New and old- (nowy i stary) , fat and thin (gruby i chudy), right and wrong (dobrze i źle)

Sing a song (Zaśpiewaj piosenkę) „Days of the week.”(Dnitygodnia)
Monday, Tuesday, Wednesday,
Thursday, Friday, Saturday, Sunday,
(poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota)

 My birthday. Moje urodziny) NAUKA PIOSENKI
Happy birthday ( wszystkiego najlepszego)
I likeyou( Lubię Cię)
I love you( Kocham Cię)
How old are you? (Ile masz lat ?)

IV TYDZIEŃ – EASTER- WIELKANOC

Historyjka obrazkowa pt „ Where is Easter egg?”

Słuchanie piosenki pt” Easter parade”.

Słownictwo czynne:

Easter, Easter egg, Easter bunny, nest, Easter basket,Rabbit, chick, flower,

Słownictwo bierne:

Bird, What is she looking for?, Com with me

Nauka piosenki pt. „Walking, walking”

Walkingwalking. Walkingwalking. (chodzimy)
Hop hophop. Hop hophop. (podskoki)
Runningrunningrunning. Runningrunningrunning. (biegniemy)
Nowlet’s stop. Nowlet’s stop. (zatrzymujemy się)

Walkingwalking. Walkingwalking.
Hop hophop. Hop hophop.
Runningrunningrunning. Runningrunningrunning.
Nowlet’s stop. Nowlet’s stop.

Tiptoetiptoe. Tiptoetiptoe.(na paluszkach)
Jumpjumpjump. Jumpjumpjump. (skoki)
Swimmingswimmingswimming. (płyniemy)
Nowlet’ssleep. Nowlet’ssleep. (zasypiamy)

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA LUTY

 

  • Na dalekiej Północy( 29.01.2024-05.02.2024).
  • Zima biała śniegu nasypała ( 12.02.2024-23.02.2024r).
  • W świecie komputerów – zajęcia metodą projektu ( 26.02.2024-01.03.2024r).

 

Postawy/ wartości: BEZPIECZEŃSTWO/ RADOŚĆ/ ZDROWIE

Cele:

zapoznanie z kulturą Eskimosów (wyjaśnienie podstawowych pojęć: igloo, harpun…
- rozwijanie twórczej wyobraźni uczniów;
- wzbogacanie wiedzy uczniów na temat ludów zamieszkujących tereny Grenlandii leżącej w Arktyce.
- poznanie zwierząt żyjących  na Dalekiej Północy ,uwrażliwienie na piękno przyrody;
- uświadomienie znaczenia przyrody w życiu człowieka;
- wdrażanie do współpracy w grupie.

- utrwalanie charakterystycznych cech zimy

- utrwalenie znajomości nazw zimowych miesięcy

- utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie

- aktywny udział w zabawach badawczych z użyciem śniegu i lodu

- poznawanie zjawisk zimowych poprzez angażowanie wszystkich zmysłów

- słuchanie utworów literackich o tematyce zimowej

- prowadzenie zabaw językowych w oparciu o tematykę zimową

- aktywne uczestnictwo w zajęciach plastycznych, muzycznych i ruchowych (elementy muzykoterapii)

- aktywne uczestnictwo w działaniach rozwijających mowę i myślenie

- aktywne uczestnictwo w działaniach kształtujących pojęcia matematyczne – utrwalanie poznanych pojęć

2.W świecie komputerów – zajęcia metodą projektu

Postawy/ wartości: BEZPIECZEŃSTWO/ AKTYWNOŚĆ/ ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Cele:

- poznanie zasad bezpiecznego korzystania z internetu

- rozbudzanie zainteresowań dzieci technologią komputerową

- przygotowywanie dzieci do życia w społeczeństwie informacyjnym

- rozwijanie umiejętności właściwego korzystania ze sprzętu komputerowego

- rozwijanie aktywności poznawczej dzieci

- zapoznanie z podstawowymi zasadami działania i obsługi komputera

- wzbogacenie słownictwa o pojęcia związane z technologią informatyczną

- rozpoznawanie i nazywanie poszczególnych części zestawu komputerowego: monitor, klawiatura, myszka, głośniki itd.

- poznawanie możliwości wykorzystania komputera w codziennym życiu

- organizowanie sytuacji edukacyjnych z zastosowaniem komputera

„Eskimos jedzie" - J. Andrychowska

Hej, saneczki ciągną pieski 
Eskimos pogania
Z zimna w oczach stają łezki,
Ciepło od biegania.
Oj, pingwinie na bok zmykaj
Bo Eskimos jedzie
Do niedźwiedzia polarnego
Po solone śledzie.

A ty zorzo świeć wesoło
Gdy Eskimos jedzie
Z foką, która bardzo lubi
Posolone śledzie.

“ESKIMOSI”

1.Na dalekim świata brzegu

zamieszkują w domkach z śniegu

małe dzieci i dorośli. Eskimosi!

ref. Eskimosi. Eskimosi.

na wyprawę mkną saniami.

Jeśli chęć masz i poprosisz

to pojedziesz razem z nami.

2.Dalej zuchy na wyprawę!

My w wyprawach mamy wprawę.

Niech się okrzyk w górę wznosi – Eskimosi! 

ref. Eskimosi. Eskimosi…..

3.Niechaj każdy sanki bierze,

niechaj ciepło się ubierze

że ruszając niech ogłosi – Eskimosi!

ref. Eskimosi. Eskimosi.

na wyprawę mkną saniami.

Jeśli chęć masz i poprosisz

to pojedziesz razem z nami.

Język angielski

REVISION-Odpowiedź na pytanie  „How do youfeeltoday?

-nazywanie emocji: She’s happy, He’sangry…

Winter Clothing– sing a song „ Put on My Hat”.

Opposites – nauka słów związanych z  przeciwieństwami

Słownictwo : small-big, fast- slow…

Zabawy przy piosence „ Open closethem”.

„Winter” – vocabulary, exercises, nauka piosenki pt. „SnowmanFreeze”

„SNOWMAN FREEZE”

We’llroll the snow   2x

Into a big ball

To make the bottom of a snowman

FREEZE!...

We’ll pat the snow   2x

Around the big ball

We’vegot the bottom of snowman

FREEZE!...

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE – STYCZEŃ 2024

Tematyka kompleksowa:

  1. Witamy w Nowym Roku

  2. Karnawałowe zabawy

  3. Dzień Babci i Dziadka

Postawy / wartości : miłość, rodzina, empatia, troska, akceptacja, szacunek, bezinteresowna pomoc, radość

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • Poznawanie i utrwalanie pojęć związanych z upływającym czasem

  • Nauka odczytywania godziny na zegarze

  • Wprawianie dzieci w radosny nastrój, organizowanie zabaw tanecznych

  • Zachęcanie dzieci nieśmiałych do udziału we wspólnej zabawie

  • Wzmacnianie więzi emocjonalnej ze starszymi członkami rodziny

  • Kształtowanie postawy szacunku w stosunku do starszych członków rodziny

  • Rozwijanie sprawności ruchowej

  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach

  • Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania

  • Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne

 

Język angielski:

Winter vocabulary

1.Nauka słów związanych z zimą: snowman, snowball, snowflake, sledge, ski, - słuchanie opowiadania i analiza zachowań postaci z historyjki „ The winter it’s time”

2.Winter: Słuchanie historyjki „ The winter it;s time”.

Spiewanie piosenki pt. „The winter song”

WINTER CLOTHES : nazwy zimowych ubrań,

Przeciwieństwa „hot” and „cold” oraz zwrot „I’m taking…”Brr It’s cold today. That’s why I’m wearing my winter clothes. What are these? (…) Yes, they are mittens… What’s this? (…) Yes, this is my hat etc.

WINTER- Nauka piosenki pt„Snow is on my head

Wprowadzenie okoliczników miejsca: in, on , oraz utrwalenie części ciała

  • Rozróżnia okolicznik /; on, in

  • Rozpoznaje części ciała - head, shoulders, knees, belly, toes

Śpiewa piosenkę metodą TPR

 

Wiersz : Noworoczne życzenia

Na świecie co roku to samo się zdarza:

zostaje tylko jedna kartka z kalendarza.

Ludzie na niej – w myślach – wypisują życzenia:

By następny rok smutki w radość przemienił!”.

A nocą, kiedy kartka spada i biją zegary,

podnosi ją Rok Nowy, żegnając się ze Starym.

Trzeba mu pomagać spełnić te życzenia;

dom swój trzeba ulepszać, siebie na lepsze zmieniać.

 

Piosenka : Pytania do babci i dziadka

Babciu powiedz jaka byłaś w swoich szkolnych latach
Czy wolałaś w szkole siedzieć czy na dworze ganiać
Czego bałaś się naprawdę, z czego się cieszyłaś
Czy lubiłaś śpiewać, tańczyć, czy cichutka byłaś
Czy dostałaś kiedyś lalkę, albo może misie
Czy wolałaś czekoladę, landrynki czy ptysie
Gdzie jeździłaś na wakacje, z kim się przyjaźniłaś
I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaka byłaś?

Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym, małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem

Dziadku przyznaj się czy dzieckiem raczej grzecznym byłeś
Procą, łukiem czy pukawką w lesie się bawiłeś
Czy zrywałeś kiedyś jabłka w sadzie od sąsiada
Czy biegałeś po kałużach, kiedy deszcz napadał

Czy ciągnąłeś za warkocze swoje koleżanki
Czy to prawda, że z tornistra robiło się sanki
A czy w Indian i kowbojów bawić się lubiłeś
I czy można cofnąć czas, by zobaczyć jaki byłeś?

Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym, małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem

Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym, małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem

Babciu, kocham Cię
Dziadku, kocham Cię x2

Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym, małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem

 

 

GRUDZIEŃ 2023

Tematyka kompleksowa:

  1. W świątecznym nastroju

  2. Tradycje bożonarodzeniowe w innych krajach

  3. Baśniowe święta

 

Postawy / wartości : miłość, rodzina, empatia, kreatywność, troska, akceptacja, szacunek, bezinteresowna pomoc, radość, przyjaźń

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • Stwarzanie sytuacji wprawiających dzieci w radosny, świąteczny nastrój

  • Kształtowanie postawy miłości, szacunku, chęci bezinteresownej pomocy

  • Zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia w innych krajach

  • Słuchanie kolęd, pastorałek, świątecznych piosenek z różnych stron świata

  • Słuchanie baśni i bajek zawierających świąteczne akcenty

  • Rozwijanie koncentracji, skupiania uwagi, percepcji wzrokowej i słuchowej

  • Rozwijanie sprawności ruchowej

  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach

  • Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania

  • Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne

 

Plan zajęć z języka angielskiego December/grudzień 2023r.

Christmas is coming:

Hello Reindeer! / Witaj reniferze- poznajemy nowe słownictwo związane ze Świętami Bożego Narodzenia:

Christmas, Reindeer, elf, snowman, Santa , jingle bells

10 little elfes ! / liczymy elfy od 1 do 10, wcielamy się w rolę elfów i przygotowujemy zabawki wykonując różne czynnośći ( sewing, painting, sawing, hammering and wrapping).

Christmas tree! /Uczymy się nazw ozdób świątecznych zawieszanych na choince: Angel-anioł, present-prezent, snowflake -śnieżynka, bauble- bombka, star- gwiazda, snowman – bałwan, heart – serce, Ribbon – wstążka

Santa, where are you?/ Gdzie jesteś Święty Mikołaju?

Under the tree! / Pod choinką?, In the Leigh / W saniach?, On the roftoop? /Na dachu?

What do you do want for Christmas?/ Co chciałbyś dostać z okazji Świąt Bożego Narodzenia? Rozmawiamy o świątecznych prezentach , utrwalamy poznane już zabawki : (toys: rocket, train , robot, Teddy Bear, i uczymy się nowych : dool, a Ball, a yo-yo, a jump rope, a bike).

Silent Night – Uczymy się kolędy „ Cicha Noc”.

Snowflake” - Uczymy się piosenki – Śnieżynka”.

Story time „Christmas”- Słuchamy historyjki o Świętach Bożego Narodzenia

WIERSZ: Choinka w przedszkolu – Czesław Janczarski

Kolorowe świeczki, kolorowy łańcuch.

Wkoło choineczki, przedszkolacy tańczą.

Serduszko z piernika, pozłacany orzech.

Ciepło jest w przedszkolu, chociaż mróz na dworze.

Za oknami – wieczór, Złota gwiazdka błyska.

Bawi się w przedszkolu, dziś rodzinka bliska

Dziadzio siwobrody wędruje po dworze.

Niesie do przedszkola, podarunki w worze.

Piosenka

„ A Mikołaj pędzi”

Już na płatkach śniegu przyfrunęły święta
Teraz wszystkie dzieci marzą tylko prezentach
Sanie Mikołaja dzwonią dzwoneczkami
Święty Mikołaju, bądź już wreszcie tutaj z nami

Ref.: A Mikołaj pędzi, a Mikołaj gna
Od domu do domu ciężką pracę ma
Jego piękną brodę pokrył srebrny lód
Gdyby tak biedaczek już odpocząć mógł.

2. Święty Mikołaju my ci pomożemy
I wszystkie prezenty szybko dzieciom rozniesiemy
Potem pod choinką siądziesz razem z nami
Też swój prezent znajdziesz w pięknym koszu z paczuszkami

Ref.: A Mikołaj pędzi, a Mikołaj gna
Od domu do domu ciężką pracę ma
Jego piękną brodę pokrył srebrny lód
Gdyby tak biedaczek już odpocząć mógł.

    

 LISTOPAD 2023

Tematyka kompleksowa:

 

  1. Listopadowe wieczory z rodziną

  2. Zabawa w film

  3. Z książką za pan brat – projekt edukacyjny

  4. Z kamerą wśród zwierząt

 

Postawy / wartości : miłość, rodzina, empatia, kreatywność, troska, akceptacja, szacunek, aktywny wypoczynek, twórcza postawa, współdziałanie

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • Wzmacnianie więzi rodzinnych, wskazywanie sposobów spędzania wolnego czasu z rodziną

  • Kształtowanie postawy empatii, szacunku i miłości w stosunku do najbliższych

  • Rozwijanie zdolności, zainteresowań, zapoznanie z cyklem powstawania filmu

  • Wzbudzanie szacunku do książki, jako cennego źródła zdobywania wiedzy

  • Zapoznanie z rolą i znaczeniem biblioteki oraz osób tam pracujących

  • Rozwijanie postawy empatii, troski i szacunku w stosunku do zwierząt

  • Rozwijanie sprawności ruchowej

  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach

  • Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania

  • Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne

 

Język angielski:

1.DOMY I DOMKI/MY HOUSE

Listen. • It’s big. • This is my house. • Come in, please. • eat and drink • sleep • watch TV • Show me. • Where is… ? • kitchen • bedroom • living

room • Listen and act out

2.DOMKI/ IN MY HOUSE – nauka piosenki „In My House Song”.

3. Clothes-odzież- Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych nazw ubrań.

  • Dress – sukienka, hat-kapelusz, T-shirt-koszulka, jacket-kurtka, shoes-buty, trousers-spodnie, Put on…

  • Let’s dress up!

  • Look at me!

  • This is a ( dress).

  • I like my (dress

4.Animals-zwierzęta: Pets song.

Old McDonald had a farm” .

Nazywanie i naśladowanie zwierząt hodowlanych oraz dzikich

Duck-kaczka, Rabbit-królik, Bird-ptak, pig-świnka, Chiken-kurczak, snake-wąż, Money-małpka, tiger-tygrys. It is a (Rabit).

I like (Rabit)

I want a (big) pet.

The cow goes moo.

The duck goes quack.

WIERSZ: „LUBIĘ WIATR”

Lubię wiatr jesienny , kiedy w sadzie dzwoni,

Gdy strąca pod nogi liście z grusz, jabłoni,

Gdy latawcem szarpie, odrzuca, kołuje,

Ucieka i wraca – to tam jest, to tu jest,

Gdy liściom do tańca zagra na podwórku,

A liście szeleszczą i kręcą się w kółko,

Gdy mi zdmuchnie z głowy mój mały berecik,

Gdy się ze mnie śmieje ten jesienny wietrzyk,

Włosy mi rozwichrzy, suchy liść w nie wplecie,

Lubię wiatr jesienny, lubię wiatr i jesień.

 

PIOSENKA ,,MAGIA KINA”

1. W pobliskim kinie w jednej z sal,

Statek kosmiczny ruszył w dal,

Gdy w drugiej sali nie daleko,

Mamut w hokeja grał nad rzeką

Ref: I w tym tkwi właśnie magia kina,

I w tym tkwi właśnie kina czar,

Więc warto często w kinie bywać

Warto, och warto! Ze wszech miar!

2. W pobliskim kinie, w trzeciej Sali

Król właśnie wydał wielki bal,

A zaraz obok, tuż za ścianą,

Rekin chrup! Chrupał łódź drewnianą.

Ref: I w tym tkwi właśnie magia kina…

3. W pobliskim kinie, w piątej z sal,

Dwa groźne wilki spotkał drwal,

Jeden cap! Drwala za ubranie…

Na szczęście tylko na ekranie!

Ref: I w tym tkwi właśnie magia kina…

PAŻDZIERNIK 2023

Tematyka kompleksowa:

 

  1. Jesienne krajobrazy

  2. Zdrowe przysmaki jesieni – projekt edukacyjny

  3. Jesienna pogoda

  4. Jesienią dbajmy o zdrowie

 

Postawy / wartości : poczucie piękna, radość, zdrowie, bezpieczeństwo, empatia, przyjaźń, wsparcie, pomoc

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

 

  • Uwrażliwianie dzieci na piękno jesiennego krajobrazu

  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią

  • Kształtowanie postaw prozdrowotnych

  • Wskazywanie zdrowotnych walorów owoców i warzyw, zachęcanie do ich spożywania

  • Prowadzenie obserwacji przyrodniczych

  • Utrwalanie charakterystycznych cech jesiennej pogody

  • Przełamywanie lęku i obaw przed wizytą lekarską w przypadku choroby

  • Przestrzeganie przed niebezpieczeństwem związanym ze spożywaniem nieznanych leków

  • Rozwijanie sprawności ruchowej

  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach

  • Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania

  • Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne

 

Wiersz ,,Jesień” (autor nieznany)

Jesień na paluszkach spaceruje w parku

I rozdaje wszystkim swe skarby w podarku

Wręcza nam bukiety kolorowych liści

I smutek zamienia w roześmiane myśli

Nasypie w berety albo do kieszeni –

Kasztanów, żołędzi i złotych promieni

Pozdrowi wiewiórkę roześmianym echem

A potem pożegna – cichutko, z uśmiechem…

 

Wrzesień 2023

 

Tematyka kompleksowa:

 

  1. Wesołe przedszkolaki

  2. Wakacyjne wspomnienia

  3. W mojej miejscowości

  4. Jestem bezpieczny

 

Postawy / wartości :

  • Radość

  • Empatia

  • Przyjaźń

  • Patriotyzm

  • Bezpieczeństwo

  • Odpowiedzialność

  • Zdrowie

  • Rodzina

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

 

  • Rozbudzanie u dzieci radości płynącej ze wspólnego spędzania czasu w przedszkolu

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą, nawiązywanie relacji, rozwijanie komunikacji

  • Dzielenie się wspomnieniami i spostrzeżeniami z wakacji

  • Tworzenie kilkuzdaniowych wypowiedzi na określony temat

  • Utrwalanie wiadomości na temat naszego miasta

  • Poznawanie najciekawszych atrakcji turystycznych Konina

  • Przypomnienie najważniejszych zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego

  • Zapoznanie z zasadami postępowania w sytuacji zagrożenia

  • Rozwijanie sprawności ruchowej

  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach

  • Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania

  • Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne

Wrzesień 23 – treści z języka angielskiego

  1. HELLO!

Dzieci:

zapoznają się z językiem angielskim, osłuchują się z jego brzmieniem i melodią, •potrafią się przedstawić i zapytać koleżankę/kolegę o jej/jego imię

My name is...

What’s your name?

poznają niektóre formy powitań i pożegnań

Hello, Good morning

Bye bye, Goodbye

uczą się jakiej odpowiedzi udzielić podczas sprawdzania obecności:

present/absent

  1. MY FAMILY

potrafią rozpoznać na obrazkach i nazwać członków rodziny: mummy, daddy, sister, brother, baby , poznają i uczą się piosenki „ The finger family”, poznają nazwy kolorów: blue, green, red, yellow, orange, black, white, pink, potrafią odpowiedzieć na pytanie: What colour is it? , potrafią liczyć w języku angielskim do 10. Liczą ilość dzieci w grupie, liczą ilości różnych przedmiotów

(np. zabawek, palców, kartek), poznają zwierzęta domowe – pets: dog, cat, mouse, fish. -poznają i uczą się piosenki : „I HAVE A PET”, „ MY TEDDY BEAR” „THE FINGER FAMILY”.

Wiersz ,,W przedszkolu jak w domu”

1.Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
Idą do przedszkola z rodzicami dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku,
Każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.

 

2.Razem z naszą Panią, pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem Wam coś jeszcze! Nie mówcie nikomu…
Że my się czujemy jak u siebie w domu!

Piosenka: „ Do przedszkola

1.Do przedszkola co dzień rano,

idę z tatą albo z mamą.

Uśmiechniętą buzię mam,

bo kolegów wielu znam.

Ref: Jestem wesołym przedszkolakiem, klaszczę w ręce ram, tam, tam! W moim przedszkolu jest wspaniale,

tutaj dobry humor mam!

2.Chętnie śpiewam i rysuję,

ładnie w kole maszeruję,

o zabawki zawsze dbam,

bo już cztery lata mam!

Ref: Jestem wesołym przedszkolakiem, klaszczę w ręce ram, tam, tam! W moim przedszkolu jest wspaniale, tutaj dobry humor mam!

Język angielski - wiersz: I Have A Pet

From Super Simple Songs - Animals

I have a pet. It is a dog. And he says,

Woof, woof, woof, woof, woof. Woof woof.”

I have a pet. It is a cat. And she says,

Meow, meow, meow, meow, meow. Meow meow.”

I have a pet. It is a mouse. And he says,

Squeak, squeak, squeak, squeak, squeak. Squeak squeak.”

Woof woof.” “Meow meow.” “Squeak squeak.”

I have a pet. It is a bird. And he says,

Tweet, tweet, tweet, tweet, tweet. Tweet tweet.”

I have a pet. It is a fish. And she says,

Glub, glub, glub, glub, glub. Glub glub.”

I have a pet. It is a lion. And he says,

Roar, roar, roar, roar, roar. Roar roar.”

Tweet tweet.” “Glub glub.” “Roar”.

         Język angielski - piosenka: „THE FINGER FAMILY”

Daddy finger, daddy finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?

Mommy finger, Mommy finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?

Brother finger, Brother finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?

Sister finger, Sister finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?

Baby finger, Baby finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?