KWIECIEŃ 2025
|
|
Tematyka kompleksowa
|
|
Postawy/ wartości
|
Zdrowie, bezpieczeństwo, aktywność, tradycje, zwyczaje, rodzina, ekologia, piękno, estetyka
|
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
|
|
Projekty realizowane w grupie
|
· Podróż do krainy liczb · Przyjaciele przyrody · Mamo, Tato, co Wy na to |
Dni/ święta nietypowe |
· Prima Aprilis – 1 kwietnia · Dzień świadomości autyzmu – 2 kwietnia · Dzień Ziemi – 22 kwietnia · Międzynarodowy Dzień Tańca – 29 kwietnia
|
PIOSENKA ,,Moja planeta” Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi Moja planeta nie ma ceny Moja planeta jest rano niewyspana Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama Moja planeta nie spadła tu z księżyca Moja planeta to tajemnica Moja planeta raz zimna raz przegrzana Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama SOS - to Ziemia woła ludzi Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić SOS - ratujmy siebie sami SOS - do siebie wysyłamy Moja planeta miłości się nie boi Moja planeta broń rozbroi Moja planeta zna dobre obyczaje Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje SOS - to Ziemia woła ludzi Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić SOS - ratujmy siebie sami SOS - do siebie wysyłamy Tak to prawda Ziemia była cierpliwa Ale teraz musi Teraz musi być żywa SOS - to Ziemia woła ludzi Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić SOS - ratujmy siebie sami SOS - do siebie wysyłamy SOS - to Ziemia woła ludzi Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić SOS - ratujmy siebie sami SOS - do siebie wysyłamy |
WIERSZ ,,Pisanki” Patrzcie, ile na stole pisanek! Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy i leży na stole grzecznie, żeby się nie potłuc przypadkiem w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie! Pisanki nie są do jedzenia Z pisanek się wyklują Świąteczne Życzenia!
|
MARZEC 2025 |
|
Tematyka kompleksowa
|
|
Postawy/ wartości
|
Radość, piękno, estetyka, kreatywność, ekologia, zdrowie, bezpieczeństwo, współpraca, szacunek. |
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
|
|
Projekty realizowane w grupie
|
· Podróż do krainy liczb · Jestem zdrowy, bezpieczny, odpowiedzialny
|
Święta/ dni nietypowe |
· Dzień Kobiet – 8 marca · Dzień Motyli – 14 marca · Pierwszy Dzień Wiosny – 21 marca · Dzień Teatru – 27
|
PIOSENKA Witaminki, witaminki
Spójrzcie na Jasia, co za chudzina, Słaby, mizerny, ponura mina, A inni chłopcy silni jak słonie, Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.
Dlaczego Jasio wciąż mizernieje? Bo to głuptasek i witamin nie je!
Witaminki, witaminki, Dla chłopczyka i dziewczynki, Wszyscy mamy dziarskie minki, Bo zjadamy witaminki – 2x
Wiśnie i śliwki, ruda marchewka, Gruszka, pietruszka i kalarepka, Kwaśne porzeczki, słodkie maliny, To wszystko właśnie są witaminy.
Kto chce być silny i zdrowy jak ryba, Musi owoce jeść i warzywa!
Witaminki, witaminki, Dla chłopczyka i dziewczynki, Wszyscy mamy dziarskie minki, Bo zjadamy witaminki – 2x
|
WIERSZ
Wiosenne porządki – Jan Brzechwa
Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana, Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana, Lecz zajrzała we wszystkie zakątki: -Zaczynamy wiosenne porządki. Skoczył wietrzyk zamaszyście, Poodkurzał mchy i liście. Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek Powymiatał brudny śnieżek. Krasnoludki wiadra niosą, Myją ziemię ranną rosą. Chmury, płynąc po błękicie, Urządziły wielkie mycie, A obłoki miękką szmatką Polerują słońce gładko, Aż się dziwią wszystkie dzieci, Że tak w niebie ładnie świeci. Bocian w górę poszybował, Tęczę barwnie wymalował, A żurawie i skowronki Posypały kwieciem łąki, Posypały klomby, grządki I skończyły się porządki |
LUTY 2025 |
|||
Tematyka kompleksowa
|
|
||
Postawy/ wartości
|
Bezpieczeństwo, radość, zdrowie, aktywność, odpowiedzialność, kreatywność, ciekawość, wyobraźnia |
||
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
|
|
||
Projekty realizowane w grupie
|
· Podróż do krainy liczb · W świecie komputerów · Jestem zdrowy, bezpieczny, odpowiedzialny |
||
Święta nietypowe/ uroczystości |
· Dzień Bezpiecznego Internetu – 11.02.2025 · Dzień Babci i Dziadka 12.02.2025 · Walentynki – 14.02.2025 · Dzień Dinozaura – 26.02.2025 |
||
PIOSENKA
,,Rozruszanka zimowa”
Gdy ci zimno w ręce, gdy ci zimno w nogi, nie wchodź pod pierzynę to nie to. Co z tego, że zima mroźna jest i przykra. Zatańczymy tak, hop hop hop. Rozruszajmy ręce, rozruszajmy nogi, rozruszajmy głowy raz, dwa, trzy 2x Wypijemy sobie ciepłe mleko z miodem albo łyk gorącej herbaty. To najlepsze rzeczy na zimowe chłody. Możesz spytać mamy lub taty. Rozruszajmy ręce, rozruszajmy nogi, rozruszajmy głowy raz, dwa, trzy 2x Ubierzemy swetry i ciepłe kurteczki, owiniemy nosy szalami. I pójdziemy wszyscy razem na saneczki. A ty nasz marudo chodź z nami. Rozruszajmy ręce, rozruszajmy nogi, rozruszajmy głowy raz, dwa, trzy 2x |
WIERSZ ,,Jedzie zima”
Przypłynęła chmura sina. Od północy wiatr zacina. Kot wyjść z domu nie ma chęci. Coś się tam na dworze święci! Kraczą wrony na parkanie: - Jedzie zima, groźna pani! I już lecą z nieba śnieżki, zasypują drogi, ścieżki, pola, miedzę i podwórka, dach, stodoły, budę Burka. Kraczą wrony na jabłoni: - Jedzie zima parą koni! Mróz ściął lodem brzeg strumyka. Zając z pola w las pomyka. Krasnalowi zmarzły uszy, już spod pieca się nie ruszy! Kraczą wrony na brzezinie: - Oj, nieprędko zima minie!
|
||
STYCZEŃ 2025 |
|
Tematyka kompleksowa
|
|
Postawy/ wartości
|
Tradycja, zwyczaje, refleksja, radość, emocje, satysfakcja, przyjaźń. |
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
|
|
Projekty realizowane w grupie
|
· Podróż do krainy liczb · Jestem zdrowy, bezpieczny, odpowiedzialny |
Święta nietypowe |
- |
PIOSENKA ,,Droga Babciu, drogi Dziadku” Droga babciu, drogi dziadku wszyscy bardzo was kochamy i dlatego właśnie dzisiaj, w wasze święto wam śpiewamy. Byście wciąż pogodni byli, byście ciągle nas kochali, bo my was będziemy wiecznie chociaż brzdące z nas niegrzeczne. Ref.: Dzisiaj macie swoje święto, więc wam podziękować chcemy, że jesteście zawsze z nami za to was ucałujemy. Moja babciu i mój dziadku zrobiliśmy wam laurki. Trochę słońca, trochę nieba i niebieskie na nim chmurki. Taki prezent dla was mamy, te rysunki, które damy, żeby dzisiaj uśmiech niosły w ten dzień piękny i radosny. Ref.: Dzisiaj macie swoje święto, |
WIERSZ
,,Jedzie zima”
Przypłynęła chmura sina. Od północy wiatr zacina. Kot wyjść z domu nie ma chęci. Coś się tam na dworze święci! Kraczą wrony na parkanie: - Jedzie zima , groźna pani! I już lecą z nieba śnieżki, zasypują drogi, ścieżki, pola, miedzę i podwórka, dach, stodoły, budę Burka. Kraczą wrony na jabłoni: - Jedzie zima parą koni! Mróz ściął lodem brzeg strumyka. Zając z pola w las pomyka. Krasnalowi zmarzły uszy, już spod pieca się nie ruszy! Kraczą wrony na brzezinie: - Oj, nieprędko zima minie! |
GRUDZIEŃ 2024 |
|
Tematyka kompleksowa
|
|
Postawy/ wartości
|
Miłość, rodzina, empatia, kreatywność, troska, akceptacja, szacunek, bezinteresowna pomoc, radość, przyjaźń |
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
|
|
Projekty realizowane w grupie
|
· Podróż do Krainy Liczb · Podróże pełne uroku przez cztery pory roku – Muzeum Okręgowe w Gosławicach, Sąd Rejonowy w Koninie · Jestem zdrowy, bezpieczny, odpowiedzialny |
Święta nietypowe |
· Dzień Guzika |
PIOSENKA ,,Wśród nocnej ciszy”
Wśród nocnej ciszy głos się rozchodzi Wstańcie, pasterze, Bóg się wam rodzi! Czym prędzej się wybierajcie, do Betlejem pospieszajcie Przywitać Pana Czym prędzej się wybierajcie, do Betlejem pospieszajcie Przywitać Pana Poszli, znaleźli Dzieciątko w żłobie Z wszystkimi znaki danymi sobie Jako Bogu cześć Mu dali, a witając zawołali Z wielkiej radości Jako Bogu cześć Mu dali, a witając zawołali Z wielkiej radości Ach, witaj Zbawco z dawna żądany Cztery tysiące lat wyglądany Na Ciebie króle, prorocy, czekali, a Tyś tej nocy Nam się objawił Na Ciebie króle, prorocy, czekali, a Tyś tej nocy Nam się objawił I my czekamy na Ciebie, Pana (hej) A skoro przyjdziesz na głos kapłana Padniemy na twarz przed Tobą, wierząc, żeś jest pod osłoną Chleba i wina Padniemy na twarz przed Tobą, wierząc, żeś jest pod osłoną Chleba i wina (hej) Chleba i wina |
WIERSZ ,,Gwiazda”
Świeciła gwiazda na niebie, Srebrna i staroświecka, Świeciła wigilijnie, Każdy zna ją od dziecka. Zwisały z niej z wysoka Długie, błyszczące promienie, A każdy promień to było Jedno świąteczne życzenie. I przyszli — nie magowie, Już trochę postarzali - Lecz wiejscy kolędnicy, Zwyczajni chłopcy mali. Chwycili za promienie, Jak w dzwonnicy za sznury, Ażeby śliczna gwiazda Nie uciekła do góry. Chwycili w garść promienie, Trzymają z całej siły. I teraz w tym rzecz cała, By się życzenia spełniły.
|
LISTOPAD 2024
Tematyka kompleksowa:
1. Mieszkamy w Polsce
2. Pogoda późną jesienią – metoda projektu
3. Czyste powietrze wokół nas (program przedszkolnej edukacji antytytoniowej)
4. Tydzień Pluszowego Misia
Postawy/ wartości: Rodzina, miłość, kreatywność, patriotyzm, przywiązanie, zdrowie, bezpieczeństwo, radość, emocje, relacje
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
Uwrażliwianie na piękno języka polskiego - doskonalenie kompetencji językowych dzieci
- Utrwalenie symboli narodowych: flagi, godła i hymnu, nazywanie stolicy Polski – Warszawy
- Tworzenie zintegrowanego zespołu przedszkolnego, uczenie się rozwiązywania problemów, aktywne słuchanie i skuteczna
komunikacja z innymi osobami, podnoszenie poziomu własnej wartości.
- Zapoznawanie ze zjawiskami atmosferycznymi, występującymi jesienią.
- Promowanie zdrowego stylu życia, wyrabianie nawyków prozdrowotnych.
- Integracja dzieci przez wytworzenie radosnej i serdecznej atmosfery
- Wszechstronne stymulowanie rozwoju dziecka poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych,
dotykowych, smakowych
- Rozwijanie sprawności ruchowej
- Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach
- Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania
- Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne: kształty i figury – intuicje geometryczne .Zabawy
z cyfrą 3.
Projekty realizowane w grupie:
- Pogoda późną jesienią
- Podróż do krainy liczb
- Podróże pełne uroku przez cztery pory roku (Fabryka Elfów w Poznaniu)
- Jestem zdrowy, bezpieczny, odpowiedzialny – zajęcia popołudniowe (środa)
- Czyste powietrze wokół nas (program przedszkolnej edukacji antynikotynowej)
Święta nietypowe:
- Dzień Życzliwości i Pozdrowień
- Ogólnopolska Akcja ,,Rzuć palenie razem z nami”
PIOSENKA
,,Parasol i kalosze”
1. Chodzi kot po sklepach,
kupić chce parasol,
taki, który miałby,
taki, który miałby
modny wzór i fason.
Ref.: Parasol w bure paski,w różowe kiełbaski,
w gołębie i wrony, i w mysie ogony.
2. Chodzi kot po błocie,
miauczy smutnym głosem,
nie bałby sie deszczu,
nie bałby się deszczu,
gdyby miał kalosze.
Ref.: Kalosze w bure paski,w różowe kiełbaski,
w gołębie i wrony, i w mysie ogony.
3. Nagle wyszła z nory
myszka z czarnym nosem.
Pożyczyła kotu,
pożyczyła kotu
wszystko, o co prosił.
Ref.: Kalosze i parasol,co modny ma fason
i wzorek złocony, w gołębie i wrony.
Kalosze i parasol,co modny ma fasony,
prześliczny i nowy, komplecik deszczowy!
WIERSZ
,,Niedźwiadki – niejadki”
Żyły w lesie małe misie,
a tych misiów było sześć.
Siadły raz przy pełnej misie,
ale żaden nie chciał jeść!
Co tu robić, co tu robić,
nie chcą misie jeść!
Prosi mama niedźwiedziowa,
prosi tata, duży miś:
„Moi mili jedzcie obiad,
dobry miodek mamy dziś”!
Co tu robić, co tu robić,
nie chcą misie jeść!
Zjadła mama, zjadł i tata,
a niedźwiadki – hopsa – w las.
„Co tam obiad, mała strata!
Tysiąc przygód czeka nas”.
Co tu robić, co tu robić,
nie chcą misie jeść!
Wyhasały się niedźwiadki,
jeść wołają wszystkie sześć.
„Wielka szkoda – mówi mama –
ale nie ma już co jeść”.
Mówią misie: Oj, chce mi się,
oj, chce mi się jeść!”
Biedne misie, głodne misie,
co nie chciały jeść!
Język angielski
Tydzień 1
Transport – wprowadzenie materiału leksykalnego ze środkami transportu
- bike – rower,
- train – pociąg
- plane – samolot
- bus – autobus
- boat – łódka
- ship – statek
Piosenka : The wheels on the bus
Tydzień 2
Weather – wprowadzenie materiału leksykalnego związanego z pogodą
- sunny – słonecznie
- windy – wietrznie
- rainy – deszczowo
- snowy – śnieżnie
- stormy – burzowo
- Cloudy – pochmurnie
Piosenka „What’s the weather like today?”
Tydzień 3
Toys – wprowadzenie słownictwa związanego z zabawkami
- a doll – lalka
- a car – auto
- a train – pociąg
- a teddy bear – miś
- blocks – klocki
- board games – gra planszowa
Tydzień 4
Opposites – wprowadzenie słów związanych z przeciwieństwami
- big – small – duży, mały
- fast – slow – szybki, wolny
- open – close – otwarte, zamknięte
- long – short – długi, krótki
Piosenka ,,Roly Poly’’
Roly poly, roly poly,
Up up up.
Roly poly, roly poly,
Down down down.
Roly poly, roly poly,
In in in.
Roly poly, roly poly,
Out out out.
Roly poly, roly poly,
Left left left.
Roly poly, roly poly,
Right right right.
Roly poly, roly poly,
Fast fast fast.
Roly poly, roly poly,
Slow slow slow.
Roly poly, roly poly,
Loud loud loud.
Roly poly, roly poly,
Soft soft soft.
Roly poly, roly poly,
Clap clap clap.
Roly poly, roly poly,
Hands behind your back.
PAŹDZIERNIK 2024 |
||
Tematyka kompleksowa
|
1. Ja i moja rodzina 2. Jesienne krajobrazy 3. Jesienią dbajmy o zdrowie 4. Przedszkolne święto plonów – metoda projektu |
|
Postawy/ wartości
|
Rodzina, miłość, estetyka, piękno, zdrowie, szacunek, bezpieczeństwo, zdrowe odżywianie |
|
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
|
· Wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną. · Kształtowanie empatii i troski. · Uwrażliwianie na piękno jesiennego krajobrazu. · Rozwijanie poczucia estetyki. · Zapoznanie ze sposobami dbania o swoje zdrowie. · Budzenie szacunku dla pracy lekarza, zachowanie ostrożności w kontakcie z lekami. · Poznawanie jesiennych darów natury i ich prozdrowotnych właściwości. · Tworzenie zintegrowanego zespołu przedszkolnego, uczenie się rozwiązywania problemów, aktywne słuchanie i skuteczna komunikacja z innymi osobami, podnoszenie poziomu własnej wartości. · Rozwijanie sprawności ruchowej · Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach · Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania · Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne: rytmy i rytmiczność. Zapoznanie z cyfrą 2. |
|
Projekty realizowane w grupie
|
· Przedszkolne święto plonów · Podróż do krainy liczb (w krainie Górala Dwójki) · Jestem zdrowy, bezpieczny, odpowiedzialny (bezpieczeństwo ruchu drogowego) · Podróże pełne uroku przez cztery pory roku (park makiet MIKROSKALA) |
|
Święta (również nietypowe) |
· Dzień Chłopaka · Dzień Drzewa |
|
PIOSENKA ,,Jesienna wycieczka” Zabrał dziadek na wycieczkę Tomka, Jasia i Haneczkę. Idą sobie leśną dróżką, a wiatr szepcze im na uszko: Ref.: Tak, tak, tak, tak tak jesień wita nas. Tak, tak, tak, tak, jesieni nadszedł czas. Nagle kasztan z drzewa skoczył, w złote liście się potoczył. Za nim leci drugi, trzeci wprost pod nogi naszych dzieci. Ref.: Pac, pac, pac, pac, tak jesień wita nas. Pac, pac, pac, pac, jesieni nadszedł czas. Woła Tomek: – Mam jednego! Już znalazłem następnego! Do kieszonki schowam sobie i ludzika w domu zrobię. Ref.: Pac, pac, pac, pac, tak jesień wita nas. Pac, pac, pac, pac, jesieni nadszedł czas. |
WIERSZ ,,Jesień” Jesień na paluszkach Spaceruje w parku I rozdaje wszystkim Swe skarby w podarku Wręcza nam bukiety Kolorowych liści I smutek zamienia W roześmiane myśli Nasypie w berety Albo do kieszeni – Kasztanów, żołędzi I złotych promieni Pozdrowi wiewiórkę Roześmianym echem A potem pożegna – Cichutko, z uśmiechem… |
Język angielski
Tydzień 1
Autumn – wprowadzenie materiału leksykalnego związanego z jesienią.
Słownictwo:
- acorns,
- leaves,
- cones,
-mushrooms,
- umbrella,
- wellingtons
Piosenka „All the leaves are falling down’’
Tydzień 2
Vegetables – wprowadzenie materiału leksykalnego związanego z nazwami warzyw.
Wprowadzane słownictwo:
carrot,
pumpkin,
potato,
onion,
tomato,
cucumber
- nauka piosenki “What’s underground?”
Tydzień 3
Fruits- wprowadzenie materiału związanego z nazwami owoców
apple,
pear,
grapes,
orange,
plum.
Zabawa do piosenki “Apples and bananas”
Tydzień 4
Food – wprowadzenie materiału leksykalnego związanego z wybranymi produktami
Nauka słów związanych z jedzeniem:
bread,
milk,
water,
orange juice,
chicken,
fish,
- zabawy „which one is missing”, „chinesse whispers”
Tydzień 5
Forest animals – wprowadzenie słownictwa związanego ze zwierzętami leśnymi
Wprowadzane słownictwo:
fox,
owl,
hedgehog,
mole,
squirrel,
WRZESIEŃ 2024
Tematyka kompleksowa
|
|
Postawy/ wartości
|
Radość, empatia, przyjaźń, patriotyzm, bezpieczeństwo, odpowiedzialność, zdrowie, rodzina |
|
|
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
|
|
Projekty realizowane w grupie
|
· W krainie liczb (cyfra 1) · Podróże pełne uroku przez cztery pory roku · Jestem bezpieczny, zdrowy i odpowiedzialny (Bezpieczeństwo w sali, łazience i na placu zabaw) |
Święta nietypowe |
· Dzień Przedszkolaka |
PIOSENKA ,,Dzień Przedszkolaka” Wszyscy swoje święto mają, święto mają Tańczą skaczą i śpiewają, i śpiewają Przedszkolaki przykład dają, przykład dają I też swoje święto mają, święto mają Ref: Dzień przedszkolaka jest właśnie dzisiaj To święto Ani Basi i Krzysia W dzień przedszkolaka każdy to wie, Bawi się z nami kto tylko chce Ogród z panią przystroimy, przystroimy Sto balonów wypuścimy, wypuścimy Będzie to wiadomość taka, właśnie taka Że dziś jest dzień przedszkolaka, przedszkolaka Ref: Dzień przedszkolaka jest właśnie dzisiaj To święto Ani Basi i Krzysia W dzień przedszkolaka każdy to wie, Bawi się z nami kto tylko chce |
WIERSZ „Wrzesień” Jeszcze lato nie odeszło, a już jesień bliska. Wrzesień milczkiem borowiki skrył na wrzosowiskach. Na polany rude rydze stadkami wygonił i rumiane jabłka strąca raz po raz z jabłoni. Jeszcze słońce o południu tak potrafi przypiec, jakby to nie wrzesień rządził, lecz upalny lipiec. Ale już chłodniejsze noce niż bywały w lecie. Liściom nadszedł czas, by żółknąć, a ptakom – odlecieć! |