• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • włącz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

KWIECIEŃ 2025

 

 

Tematyka kompleksowa

 

  1. W zdrowym ciele zdrowy duch
  2. Wiosenne święta – Wielkanoc
  3. Przyjaciele przyrody – metoda projektu

 

Postawy/ wartości

 

 

Zdrowie, bezpieczeństwo, aktywność, tradycje, zwyczaje, rodzina, ekologia, piękno, estetyka

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne

 

  • Zachęcanie do aktywnego trybu życia, zdrowe odżywianie, znaczenie ruchu dla rozwoju człowieka
  • Propagowanie działań związanych z ochroną zdrowia, zapoznanie z zawodami medycznymi.
  • Przybliżanie tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą
  • Wzbogacanie słownictwa o pojęcia związane ze świętami Wielkanocnymi.
  • Rozwijanie postawy proekologicznej, uwrażliwianie na piękno przyrody.
  • Uświadamianie konieczności dbania o naszą planetę Ziemię – stworzenie Kodeksu Małego Ekologa
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach
  • Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania
  • Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne: : przyswajanie określeń czasu, nazywanie pór dnia, pór roku, dni tygodnia, miesięcy. Stosowanie określeń: dzisiaj, wczoraj, jutro. Zabawy z cyfrą 8.

 

Projekty realizowane                 w grupie

 

·         Podróż do krainy liczb

·         Przyjaciele przyrody

·         Mamo, Tato, co Wy na to

Dni/ święta nietypowe

·         Prima Aprilis – 1 kwietnia

·         Dzień świadomości autyzmu – 2 kwietnia

·         Dzień Ziemi – 22 kwietnia

·         Międzynarodowy Dzień Tańca – 29 kwietnia

 

 

 

 

PIOSENKA

,,Moja planeta”

Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi

Moja planeta nie ma ceny

Moja planeta jest rano niewyspana

Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama

Moja planeta nie spadła tu z księżyca

Moja planeta to tajemnica

Moja planeta raz zimna raz przegrzana

Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama

SOS - to Ziemia woła ludzi

Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić

SOS - ratujmy siebie sami

SOS - do siebie wysyłamy

Moja planeta miłości się nie boi

Moja planeta broń rozbroi

Moja planeta zna dobre obyczaje

Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje

SOS - to Ziemia woła ludzi

Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić

SOS - ratujmy siebie sami

SOS - do siebie wysyłamy

Tak to prawda

Ziemia była cierpliwa

Ale teraz musi

Teraz musi być żywa

SOS - to Ziemia woła ludzi

Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić

SOS - ratujmy siebie sami

SOS - do siebie wysyłamy

SOS - to Ziemia woła ludzi

Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić

SOS - ratujmy siebie sami

SOS - do siebie wysyłamy

 

WIERSZ

,,Pisanki”

Patrzcie,

ile na stole pisanek!

Każda ma oczy

malowane,

naklejane.

 

Każda ma uśmiech

kolorowy

i leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc

przypadkiem

w dzień świąteczny.

 

Ale pamiętajcie!

Pisanki

nie są do jedzenia

Z pisanek się wyklują

Świąteczne Życzenia!

 

 

MARZEC 2025

Tematyka kompleksowa

 

  1. Muzyka łagodzi obyczaje
  2. Wiosna tuż, tuż
  3. Wiosenne porządki w domu i w ogrodzie
  4. Chętnie zjemy to, co sami ugotujemy

 

Postawy/ wartości

 

Radość, piękno, estetyka, kreatywność, ekologia, zdrowie, bezpieczeństwo, współpraca, szacunek.

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne

 

  • Rozwijanie wrażliwości i poczucia estetyki w kontakcie z muzyką
  • Wzbogacanie słownictwa w zakresie pojęć związanych z muzyką
  • Uwrażliwianie na piękno wiosennej przyrody
  • Nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących nadejściu wiosny: deszcz, burza, tęcza itp.
  • Poznawanie prac wiosennych wykonywanych w ogrodzie
  • Nazywanie narzędzi ogrodniczych
  • Rozbudzanie zainteresowań kulinarnych
  • Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń kuchennych
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach
  • Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania
  • Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne: : nabywanie umiejętności określania                       i dokonywania pomiaru wielkości i ciężaru. Zapoznanie z cyfrą 7.

 

Projekty realizowane                 w grupie

 

·         Podróż do krainy liczb

·         Jestem zdrowy, bezpieczny, odpowiedzialny

 

Święta/ dni nietypowe

·         Dzień Kobiet – 8 marca

·         Dzień Motyli – 14 marca

·         Pierwszy Dzień Wiosny – 21 marca

·         Dzień Teatru – 27

 

 

 PIOSENKA

 Witaminki, witaminki

 

Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,

Słaby, mizerny, ponura mina,

A inni chłopcy silni jak słonie,

Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.

 

Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?

Bo to głuptasek i witamin nie je!

 

Witaminki, witaminki,

Dla chłopczyka i dziewczynki,

Wszyscy mamy dziarskie minki,

Bo zjadamy witaminki – 2x

 

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,

Gruszka, pietruszka i kalarepka,

Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,

To wszystko właśnie są witaminy.

 

Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,

Musi owoce jeść i warzywa!

 

Witaminki, witaminki,

Dla chłopczyka i dziewczynki,

Wszyscy mamy dziarskie minki,

Bo zjadamy witaminki – 2x

 

 

WIERSZ

 

Wiosenne porządki – Jan Brzechwa

 

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,

Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,

Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:

-Zaczynamy wiosenne porządki.

Skoczył wietrzyk zamaszyście,

Poodkurzał mchy i liście.

Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek

Powymiatał brudny śnieżek.

Krasnoludki wiadra niosą,

Myją ziemię ranną rosą.

Chmury, płynąc po błękicie,

Urządziły wielkie mycie,

A obłoki miękką szmatką

Polerują słońce gładko,

Aż się dziwią wszystkie dzieci,

Że tak w niebie ładnie świeci.

Bocian w górę poszybował,

Tęczę barwnie wymalował,

A żurawie i skowronki

Posypały kwieciem łąki,

Posypały klomby, grządki

I skończyły się porządki

 

LUTY 2025

 

Tematyka kompleksowa

 

  1. Przyszła zima biała, śniegu nasypała
  2. W świecie komputerów – metoda projektu
  3. Ciepło, zimno – zabawy badawcze
  4. Tydzień z dinozaurami
 

Postawy/ wartości

 

Bezpieczeństwo, radość, zdrowie, aktywność, odpowiedzialność, kreatywność, ciekawość, wyobraźnia

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne

 

  • Utrwalanie charakterystycznych cech zimy
  • Utrwalenie znajomości nazw zimowych miesięcy
  • Poznanie zasad bezpiecznego korzystania z internetu
  • Rozbudzanie zainteresowań dzieci technologią komputerową
  • Rozwijanie wyobraźni i kreatywności
  • Kształtowanie twórczej postawy
  • Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi życia dinozaurów
  • Nazywanie wybranych dinozaurów
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach
  • Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania
  • Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne: : nabywanie umiejętności konstrukcyjnych                                            i manipulacyjnych z wykorzystaniem różnych kształtów i figur geometrycznych. Zapoznanie z cyfrą 6.
 

Projekty realizowane                 w grupie

 

·         Podróż do krainy liczb

·         W świecie komputerów

·         Jestem zdrowy, bezpieczny, odpowiedzialny

 

Święta nietypowe/ uroczystości

·         Dzień Bezpiecznego Internetu – 11.02.2025

·         Dzień Babci i Dziadka 12.02.2025

·         Walentynki – 14.02.2025

·         Dzień Dinozaura – 26.02.2025

 

 

PIOSENKA

 

,,Rozruszanka zimowa”

 

Gdy ci zimno w ręce, gdy ci zimno w nogi,

nie wchodź pod pierzynę to nie to.

Co z tego, że zima mroźna jest i przykra.

Zatańczymy tak, hop hop hop.

Rozruszajmy ręce, rozruszajmy nogi,

rozruszajmy głowy raz, dwa, trzy 2x

Wypijemy sobie ciepłe mleko z miodem

albo łyk gorącej herbaty.

To najlepsze rzeczy na zimowe chłody.

Możesz spytać mamy lub taty.

Rozruszajmy ręce, rozruszajmy nogi,

rozruszajmy głowy raz, dwa, trzy 2x

Ubierzemy swetry i ciepłe kurteczki,

owiniemy nosy szalami.

I pójdziemy wszyscy razem na saneczki.

A ty nasz marudo chodź z nami.

Rozruszajmy ręce, rozruszajmy nogi,

rozruszajmy głowy raz, dwa, trzy 2x

 

WIERSZ

,,Jedzie zima”

 

Przypłynęła chmura sina.

Od północy wiatr zacina.

Kot wyjść z domu nie ma chęci.

Coś się tam na dworze święci!

Kraczą wrony na parkanie:

- Jedzie zima, groźna pani!

  I już lecą z nieba śnieżki,

zasypują drogi, ścieżki,

pola, miedzę i podwórka,

dach, stodoły, budę Burka.

Kraczą wrony na jabłoni:

- Jedzie zima parą koni!

Mróz ściął lodem brzeg strumyka.

Zając z pola w las pomyka.

Krasnalowi zmarzły uszy,

już spod pieca się nie ruszy!

Kraczą wrony na brzezinie:

- Oj, nieprędko zima minie!

 

       

 

 

 

 

 

STYCZEŃ  2025

Tematyka kompleksowa

 

  1. Tanecznym krokiem z Nowym Rokiem
  2. Karnawałowe zabawy

Postawy/ wartości

 

Tradycja, zwyczaje, refleksja, radość, emocje, satysfakcja, przyjaźń.

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne

 

  • Poznawanie i utrwalanie pojęć związanych z upływającym czasem
  • Nauka odczytywania godziny na zegarze
  • Budzenie refleksji w związku z upływającym czasem
  • Wprawianie dzieci w radosny nastrój, organizowanie zabaw tanecznych
  • Zachęcanie dzieci nieśmiałych do udziału we wspólnej zabawie
  • Integracja grupy przedszkolnej
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach
  • Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania
  • Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne: przyczyna i skutek. Przewidywanie następstw. Zapoznanie z cyfrą 5.

Projekty realizowane                     w grupie

 

·         Podróż do krainy liczb

·         Jestem zdrowy, bezpieczny, odpowiedzialny

Święta nietypowe

        -

PIOSENKA

,,Droga Babciu, drogi Dziadku”

Droga babciu, drogi dziadku

wszyscy bardzo was kochamy

i dlatego właśnie dzisiaj,

w wasze święto wam śpiewamy.

Byście wciąż pogodni byli,

byście ciągle nas kochali,

bo my was będziemy wiecznie

chociaż brzdące z nas niegrzeczne.

Ref.: Dzisiaj macie swoje święto,

więc wam podziękować chcemy,

że jesteście zawsze z nami

za to was ucałujemy.

Moja babciu i mój dziadku

zrobiliśmy wam laurki.

Trochę słońca, trochę nieba

i niebieskie na nim chmurki.

Taki prezent dla was mamy,

te rysunki, które damy,

żeby dzisiaj uśmiech niosły

w ten dzień piękny i radosny.

Ref.: Dzisiaj macie swoje święto,

WIERSZ

 

,,Jedzie zima”

 

Przypłynęła chmura sina.

Od północy wiatr zacina.

Kot wyjść z domu nie ma chęci.

Coś się tam na dworze święci!

Kraczą wrony na parkanie:

- Jedzie zima , groźna pani!

  I już lecą z nieba śnieżki,

zasypują drogi, ścieżki,

pola, miedzę i podwórka,

dach, stodoły, budę Burka.

Kraczą wrony na jabłoni:

- Jedzie zima parą koni!

Mróz ściął lodem brzeg strumyka.

Zając z pola w las pomyka.

Krasnalowi zmarzły uszy,

już spod pieca się nie ruszy!

Kraczą wrony na brzezinie:

- Oj, nieprędko zima minie!

 

 

 

 

 

GRUDZIEŃ 2024

Tematyka kompleksowa

 

  1. W świątecznym nastroju
  2. Tradycje bożonarodzeniowe w innych krajach
  3. Baśniowe święta

Postawy/ wartości

 

Miłość, rodzina, empatia, kreatywność, troska, akceptacja, szacunek, bezinteresowna pomoc, radość, przyjaźń

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne

 

  • Stwarzanie sytuacji wprawiających dzieci w radosny, świąteczny nastrój
  • Kształtowanie postawy miłości, szacunku, chęci bezinteresownej pomocy
  • Zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia w innych krajach
  • Słuchanie kolęd, pastorałek, świątecznych piosenek z różnych stron świata
  • Słuchanie baśni i bajek zawierających świąteczne akcenty
  • Rozwijanie koncentracji, skupiania uwagi, percepcji wzrokowej i słuchowej
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach
  • Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania
  • Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne: klasyfikowanie, systematyzowanie i zbiory. Zapoznanie z cyfrą 4.

Projekty realizowane                     w grupie

 

·         Podróż do Krainy Liczb

·         Podróże pełne uroku przez cztery pory roku – Muzeum Okręgowe w Gosławicach, Sąd Rejonowy w Koninie

·         Jestem zdrowy, bezpieczny, odpowiedzialny

Święta nietypowe

·         Dzień Guzika

PIOSENKA

,,Wśród nocnej ciszy”

 

Wśród nocnej ciszy głos się rozchodzi

Wstańcie, pasterze, Bóg się wam rodzi!

Czym prędzej się wybierajcie, do Betlejem pospieszajcie

Przywitać Pana

Czym prędzej się wybierajcie, do Betlejem pospieszajcie

Przywitać Pana

Poszli, znaleźli Dzieciątko w żłobie

Z wszystkimi znaki danymi sobie

Jako Bogu cześć Mu dali, a witając zawołali

Z wielkiej radości

Jako Bogu cześć Mu dali, a witając zawołali

Z wielkiej radości

Ach, witaj Zbawco z dawna żądany

Cztery tysiące lat wyglądany

Na Ciebie króle, prorocy, czekali, a Tyś tej nocy

Nam się objawił

Na Ciebie króle, prorocy, czekali, a Tyś tej nocy

Nam się objawił

I my czekamy na Ciebie, Pana (hej)

A skoro przyjdziesz na głos kapłana

Padniemy na twarz przed Tobą, wierząc, żeś jest pod osłoną

Chleba i wina

Padniemy na twarz przed Tobą, wierząc, żeś jest pod osłoną

Chleba i wina (hej)

Chleba i wina

WIERSZ

,,Gwiazda”

 

Świe­ci­ła gwiaz­da na nie­bie,

Srebr­na i sta­ro­świec­ka,

Świe­ci­ła wi­gi­lij­nie,

Każ­dy zna ją od dziec­ka.

Zwi­sa­ły z niej z wy­so­ka

Dłu­gie, błysz­czą­ce pro­mie­nie,

A każ­dy pro­mień to było

Jed­no świą­tecz­ne ży­cze­nie.

I przyszli — nie ma­go­wie,

Już tro­chę po­sta­rza­li -

Lecz wiej­scy ko­lęd­ni­cy,

Zwy­czaj­ni chłop­cy mali.

Chwy­ci­li za pro­mie­nie,

Jak w dzwon­ni­cy za sznu­ry,

Aże­by ślicz­na gwiaz­da

Nie ucie­kła do góry.

Chwy­ci­li w garść pro­mie­nie,

Trzy­ma­ją z ca­łej siły.

I te­raz w tym rzecz cała,

By się ży­cze­nia speł­ni­ły.

 

 

 

 

 

LISTOPAD 2024
Tematyka kompleksowa:
1. Mieszkamy w Polsce
2. Pogoda późną jesienią – metoda projektu
3. Czyste powietrze wokół nas (program przedszkolnej edukacji antytytoniowej)
4. Tydzień Pluszowego Misia
Postawy/ wartości: Rodzina, miłość, kreatywność, patriotyzm, przywiązanie, zdrowie, bezpieczeństwo, radość, emocje, relacje
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
Uwrażliwianie na piękno języka polskiego - doskonalenie kompetencji językowych dzieci
- Utrwalenie symboli narodowych: flagi, godła i hymnu, nazywanie stolicy Polski – Warszawy
- Tworzenie zintegrowanego zespołu przedszkolnego, uczenie się rozwiązywania problemów, aktywne słuchanie i skuteczna
komunikacja z innymi osobami, podnoszenie poziomu własnej wartości.
- Zapoznawanie ze zjawiskami atmosferycznymi, występującymi jesienią.
- Promowanie zdrowego stylu życia, wyrabianie nawyków prozdrowotnych.
- Integracja dzieci przez wytworzenie radosnej i serdecznej atmosfery
- Wszechstronne stymulowanie rozwoju dziecka poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych,
dotykowych, smakowych
- Rozwijanie sprawności ruchowej
- Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach
- Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania
-  Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne: kształty i figury – intuicje geometryczne .Zabawy
z cyfrą 3.
Projekty realizowane w grupie:
- Pogoda późną jesienią
- Podróż do krainy liczb
- Podróże pełne uroku przez cztery pory roku (Fabryka Elfów w Poznaniu)
- Jestem zdrowy, bezpieczny, odpowiedzialny – zajęcia popołudniowe (środa)
- Czyste powietrze wokół nas (program przedszkolnej edukacji antynikotynowej)
Święta nietypowe:

- Dzień Życzliwości i Pozdrowień
- Ogólnopolska Akcja ,,Rzuć palenie razem z nami”
PIOSENKA
,,Parasol i kalosze”
1. Chodzi kot po sklepach,
kupić chce parasol,
taki, który miałby,
taki, który miałby
modny wzór i fason.
Ref.: Parasol w bure paski,w różowe kiełbaski,
w gołębie i wrony, i w mysie ogony.
2. Chodzi kot po błocie,
miauczy smutnym głosem,
nie bałby sie deszczu,
nie bałby się deszczu,
gdyby miał kalosze.
Ref.: Kalosze w bure paski,w różowe kiełbaski,
w gołębie i wrony, i w mysie ogony.
3. Nagle wyszła z nory
myszka z czarnym nosem.
Pożyczyła kotu,
pożyczyła kotu
wszystko, o co prosił.
Ref.: Kalosze i parasol,co modny ma fason
i wzorek złocony, w gołębie i wrony.
Kalosze i parasol,co modny ma fasony,
prześliczny i nowy, komplecik deszczowy!
WIERSZ
,,Niedźwiadki – niejadki”
Żyły w lesie małe misie,
a tych misiów było sześć.
Siadły raz przy pełnej misie,
ale żaden nie chciał jeść!
Co tu robić, co tu robić,
nie chcą misie jeść!
Prosi mama niedźwiedziowa,
prosi tata, duży miś:
„Moi mili jedzcie obiad,
dobry miodek mamy dziś”!
Co tu robić, co tu robić,
nie chcą misie jeść!
Zjadła mama, zjadł i tata,
a niedźwiadki – hopsa – w las.
„Co tam obiad, mała strata!
Tysiąc przygód czeka nas”.
Co tu robić, co tu robić,
nie chcą misie jeść!
Wyhasały się niedźwiadki,
jeść wołają wszystkie sześć.
„Wielka szkoda – mówi mama –
ale nie ma już co jeść”.
Mówią misie: Oj, chce mi się,
oj, chce mi się jeść!”
Biedne misie, głodne misie,
co nie chciały jeść!

Język angielski
Tydzień 1
Transport – wprowadzenie materiału leksykalnego ze środkami transportu
- bike – rower,
- train – pociąg
- plane – samolot
- bus – autobus
- boat – łódka
- ship – statek
Piosenka : The wheels on the bus
Tydzień 2
Weather – wprowadzenie materiału leksykalnego związanego z pogodą
- sunny – słonecznie
- windy – wietrznie
- rainy – deszczowo
- snowy – śnieżnie
- stormy – burzowo
- Cloudy – pochmurnie
Piosenka „What’s the weather like today?”
Tydzień 3
Toys – wprowadzenie słownictwa związanego z zabawkami
- a doll – lalka
- a car – auto
- a train – pociąg
- a teddy bear – miś
- blocks – klocki
- board games – gra planszowa
Tydzień 4
Opposites – wprowadzenie słów związanych z przeciwieństwami
- big – small – duży, mały
- fast – slow – szybki, wolny
- open – close – otwarte, zamknięte
- long – short – długi, krótki
Piosenka ,,Roly Poly’’
Roly poly, roly poly,
Up up up.
Roly poly, roly poly,
Down down down.
Roly poly, roly poly,
In in in.
Roly poly, roly poly,
Out out out.
Roly poly, roly poly,
Left left left.
Roly poly, roly poly,
Right right right.
Roly poly, roly poly,
Fast fast fast.
Roly poly, roly poly,
Slow slow slow.
Roly poly, roly poly,
Loud loud loud.
Roly poly, roly poly,
Soft soft soft.
Roly poly, roly poly,
Clap clap clap.
Roly poly, roly poly,
Hands behind your back.

PAŹDZIERNIK 2024

Tematyka kompleksowa

 

1. Ja i moja rodzina

2. Jesienne krajobrazy

3. Jesienią dbajmy o zdrowie

4. Przedszkolne święto plonów – metoda projektu

Postawy/ wartości

 

Rodzina, miłość, estetyka, piękno, zdrowie, szacunek, bezpieczeństwo, zdrowe odżywianie

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne

 

· Wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną.

· Kształtowanie empatii i troski.

· Uwrażliwianie na piękno jesiennego krajobrazu.

· Rozwijanie poczucia estetyki.

· Zapoznanie ze sposobami dbania o swoje zdrowie.

· Budzenie szacunku dla pracy lekarza, zachowanie ostrożności w kontakcie z lekami.

· Poznawanie jesiennych darów natury i ich prozdrowotnych właściwości.

· Tworzenie zintegrowanego zespołu przedszkolnego, uczenie się rozwiązywania problemów, aktywne słuchanie                   i skuteczna komunikacja z innymi osobami, podnoszenie poziomu własnej wartości.

· Rozwijanie sprawności ruchowej

· Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach

· Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania

· Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne: rytmy i rytmiczność. Zapoznanie z cyfrą 2.

Projekty realizowane                     w grupie

 

· Przedszkolne święto plonów

· Podróż do krainy liczb (w krainie Górala Dwójki)

· Jestem zdrowy, bezpieczny, odpowiedzialny (bezpieczeństwo ruchu drogowego)

· Podróże pełne uroku przez cztery pory roku (park makiet MIKROSKALA)

Święta (również nietypowe)

· Dzień Chłopaka

· Dzień Drzewa

PIOSENKA

,,Jesienna wycieczka”

 Zabrał dziadek na wycieczkę

Tomka, Jasia i Haneczkę.

Idą sobie leśną dróżką,

a wiatr szepcze im na uszko:

Ref.: Tak, tak, tak, tak

tak jesień wita nas.

Tak, tak, tak, tak,

jesieni nadszedł czas.

Nagle kasztan z drzewa skoczył,

w złote liście się potoczył.

Za nim leci drugi, trzeci

wprost pod nogi naszych dzieci.

Ref.: Pac, pac, pac, pac,

tak jesień wita nas.

Pac, pac, pac, pac,

jesieni nadszedł czas.

Woła Tomek: – Mam jednego!

Już znalazłem następnego!

Do kieszonki schowam sobie

i ludzika w domu zrobię.

Ref.: Pac, pac, pac, pac,

tak jesień wita nas.

Pac, pac, pac, pac,

jesieni nadszedł czas.

WIERSZ

,,Jesień”

Jesień na paluszkach

Spaceruje w parku

I rozdaje wszystkim

Swe skarby w podarku

Wręcza nam bukiety

Kolorowych liści

I smutek zamienia

W roześmiane myśli

Nasypie w berety

Albo do kieszeni –

Kasztanów, żołędzi

I złotych promieni

Pozdrowi wiewiórkę

Roześmianym echem

A potem pożegna –

Cichutko, z uśmiechem…

Język angielski

Tydzień 1

Autumn – wprowadzenie materiału leksykalnego związanego z jesienią.

Słownictwo:

- acorns,

- leaves,

- cones,

-mushrooms,

- umbrella,

- wellingtons

 Piosenka „All the leaves are falling down’’

Tydzień 2

Vegetables – wprowadzenie materiału leksykalnego związanego z nazwami  warzyw.

 Wprowadzane słownictwo:

carrot,

pumpkin,

potato,

onion,

 tomato,

cucumber

- nauka piosenki “What’s underground?”

Tydzień 3

Fruits- wprowadzenie materiału związanego z  nazwami owoców

apple,

 pear,

grapes,

 orange,

plum.

Zabawa do piosenki “Apples and bananas”

Tydzień 4

Food – wprowadzenie materiału leksykalnego związanego z wybranymi produktami

Nauka słów związanych z jedzeniem:

 bread,

 milk,

water,

 orange juice,

chicken,

fish,

- zabawy „which one is missing”, „chinesse whispers”

Tydzień 5

Forest animals – wprowadzenie słownictwa związanego ze zwierzętami leśnymi

Wprowadzane słownictwo:

fox,

owl,

hedgehog,

mole,

squirrel,

 

WRZESIEŃ 2024

Tematyka kompleksowa

 

  1. Wesołe przedszkolaki
  2. Wakacyjne wspomnienia
  3. W naszej miejscowości
  4. Jesteśmy bezpieczni

Postawy/ wartości

 

Radość, empatia, przyjaźń, patriotyzm, bezpieczeństwo, odpowiedzialność, zdrowie, rodzina

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne

 

  • Rozbudzanie u dzieci radości płynącej ze wspólnego spędzania czasu w przedszkolu
  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą, nawiązywanie relacji, rozwijanie komunikacji
  • Dzielenie się wspomnieniami i spostrzeżeniami z wakacji
  • Tworzenie kilkuzdaniowych wypowiedzi na określony temat
  • Utrwalanie wiadomości na temat naszego miasta
  • Poznawanie najciekawszych atrakcji turystycznych Konina
  • Przypomnienie najważniejszych zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego
  • Zapoznanie z zasadami postępowania w sytuacji zagrożenia
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych poprzez aktywny udział w zajęciach
  • Aktywny udział w zajęciach przygotowujących do nauki czytania i pisania
  • Aktywny udział w zajęciach kształtujących pojęcia matematyczne: nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami wskazującymi położenie i kierunek. Orientacja przestrzenna. Zapoznanie z cyfrą 1.

Projekty realizowane w grupie

 

·         W krainie liczb (cyfra 1)

·         Podróże pełne uroku przez cztery pory roku

·         Jestem bezpieczny, zdrowy i odpowiedzialny (Bezpieczeństwo w sali, łazience i na placu zabaw)

Święta nietypowe

·         Dzień Przedszkolaka

 

 PIOSENKA

,,Dzień Przedszkolaka”

 Wszyscy swoje święto mają, święto mają

      Tańczą skaczą i śpiewają, i śpiewają

       Przedszkolaki przykład dają, przykład dają

       I też swoje święto mają, święto mają

                    Ref: Dzień przedszkolaka jest właśnie dzisiaj  

                    To święto Ani Basi i Krzysia

                     W dzień przedszkolaka każdy to wie,

                     Bawi się z nami kto tylko chce

        Ogród z panią przystroimy, przystroimy

        Sto balonów wypuścimy, wypuścimy

        Będzie to wiadomość taka, właśnie taka

        Że dziś jest dzień przedszkolaka, przedszkolaka

                      Ref: Dzień przedszkolaka jest właśnie dzisiaj

                      To święto Ani Basi i Krzysia

                      W dzień przedszkolaka każdy to wie,

                      Bawi się z nami kto tylko chce

 WIERSZ

 „Wrzesień”

Jeszcze lato nie odeszło,

a już jesień bliska.

Wrzesień milczkiem borowiki

skrył na wrzosowiskach.

Na polany rude rydze

stadkami wygonił

i rumiane jabłka strąca

raz po raz z jabłoni.

Jeszcze słońce o południu

tak potrafi przypiec,

jakby to nie wrzesień rządził,

lecz upalny lipiec.

Ale już chłodniejsze noce

niż bywały w lecie.

Liściom nadszedł czas, by żółknąć,

a ptakom – odlecieć!