RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W GRUPIE IV 5/6-latki
7.00–8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci w kącikach . Praca indywidualna nauczyciela z dzieckiem.
8.00–8.15 Przydział dyżurnych, wybór par i zespołów, ustalenie planu dnia, zapoznanie z zadaniami daltońskimi na dany tydzień (poniedziałek). Kalendarz/pogoda/pora roku. Zestaw ćwiczeń porannych.
8.15–9.00 Przygotowanie do śniadania (czynności higieniczne). Pełnienie dyżurów. Śniadanie. Czynności higieniczne po śniadaniu.
9.00–11.45 Zajęcia wg planu daltońskiego - Zajęcia w kręgu - realizacja zadań edukacyjnych wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego z podziałem na aktywności na każdy dzień tygodnia (praca w parach, praca w zespołach). Zabawa dowolna w kącikach wewnętrznych i zewnętrznych - czynności porządkowe po zabawie, pełnienie dyżurów. Spacery po przedszkolnym placu zabaw oraz okolicy przedszkola, zabawy konstrukcyjne w piaskownicy oraz dowolne na placu przedszkolnym lub w sali (w razie brzydkiej pogody). Udział w zajęciach basenowych (czw.). Zajęcia z języka angielskiego (pn., pt.). Zabawa ruchowa.
11.45–12.30 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne. Pełnienie dyżurów. Obiad- zachęcanie do samodzielnego spożywania posiłku, poprawnego posługiwania się sztućcami. Czynności higieniczne (mycie zębów).
12.30–13.00 Poobiedni odpoczynek. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchowisk, bajek czytanych przez nauczyciela. Refleksja zadań daltońskich (piątek).
13.00–14.15 Zajęcia dodatkowe, realizacja projektów, programów edycyjnych oraz innowacji pedagogicznych.. Zabawy z nauczycielem. Praca indywidualna nauczyciela z dzieckiem. Zabawa dowolna - czynności porządkowe po zabawie, pełnienie dyżurów. Zabawy na przedszkolnym placu zabaw. Zabawa ruchowa.
14.15-15.00 Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne. Pełnienie dyżurów. Podwieczorek. Czynności higieniczne po podwieczorku.
15.00–16.00 Zabawy z nauczycielem. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci w kącikach i/lub na świeżym powietrzu. Zabawy w kąciku interaktywnym. Praca indywidualna nauczyciela z dzieckiem. Rozchodzenie się dzieci.