• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na wrzesień 2024

Tydzień 1 ,, Ja i Ty to my’’
- rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji,
- rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie,
- umacnianie więzi z grupą przedszkolną,
- przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej oraz w kontaktach z dorosłymi, -- stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji,
- kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych,
- dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi,
- rozpoznawanie zapisu graficznego własnego imienia,
- posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych,
- wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką zajęć ,
- wskazywanie i nazywanie części ciała u siebie oraz u innych osób,
Tydzień 2 ,, Przyjaciele latawca’’
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści ,
- poprawne formułowanie wypowiedzi,
- kształtowanie słuchu fonematycznego,
- kształtowanie gotowości do nauki czytania, pisania oraz liczenia,
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „o” „O”,
- rozwijanie koordynacji ruchowej przygotowującej do nauki pisania i czytania,
- rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo naśladowczych, manipulacyjnych
Tydzień 3 ,, Dzień Przedszkolaka’’
- popularyzowanie wartości wychowania przedszkolnego,
- dostarczanie dzieciom okazji do świętowania, zabawy i czerpania radości z bycia przedszkolakiem,
- promowanie zdrowego stylu życia,
- wspieranie dzieci w rozwijaniu ich aktywności i sprawności fizycznej,
- popularyzowanie wartości związanych z zasadami fair play,
- tworzenie sytuacji sprzyjających rozwijaniu nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo,
Tydzień 4 ,, Pożegnanie lata’’
- nabywanie wiedzy o własnym kraju poprzez zabawy z mapą ,
- dostrzeganie cech charakterystycznych krajobrazów Polski,
- utrwalanie znajomości symboli narodowych i wzbudzanie do nich szacunku,
- utrwalanie nazw i wyglądu letnich kwiatów i owoców,
- rozwijanie słownictwa związanego z tematem ,
- rozwijanie pamięci oraz myślenia skojarzeniowego poprzez stosowanie mnemotechnik, - kształtowanie umiejętności czytania obrazów, symboli oraz całościowego rozpoznawania wyrazów (czytanie globalne),
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „a” „A”,
- uczestnictwo w zabawach ruchowych, wykonywanie różnych form ruchu z przyborami i bez nich,
- rozwijanie płynności i estetyki ruchu,
- kształtowanie właściwych chwytów dłoni podczas czynności takich, jak sprzątanie, zabawy, rysowanie i kreślenie wzorów.

Piosenka ,,Dziecko z Konina’’
Jestem sobie dziecko z Konina
ta piosenka tak się zaczyna.
Lubię gwizdać, biegać i skakać
i motyle też lubię łapać.
Ref.
Pani mi mówi, że kto śpiewa tak jak ja
zasługuje na medal, może dwa.
Dziecko z Konina zawsze radę sobie da
kiedy zaśpiewa melodyjnie tak jak ja.

Mam ulubioną czerwoną czapeczkę,
bo lubię stroić się troszeczkę.
I lubię chodzić po Koninie,
bo w nim wesoło życie mi płynie.
Ref.
Pani mi mówi, że kto śpiewa tak jak ja
zasługuje na medal, może dwa.
Dziecko z Konina zawsze radę sobie da
kiedy zaśpiewa melodyjnie tak jak ja.

Wiersz ,,Piękne zwyczaje’’
Słonko ma bardzo piękne zwyczaje:
mówi „Dzień dobry’, gdy rano wstaje.
A drzewa, lśniące rosą nad ranem,
szumią „dzień dobry, słonko kochane”.
Gdy słonko chmurka zasłoni siwa, mówi:
„przepraszam”, potem odpływa.
Gdy ciepłym deszczem sypie dokoła
”dziękuję” – szumią trawy i zioła.
Słonko dzień cały po niebie chodzi.
”Dobranoc” mówi, kiedy zachodzi.
Mrok szary wkoło, trawy i drzewa
”dobranoc szumią” z prawa i z lewa.

Język angielski

Tydzień 1
Hello! – wprowadzenie zwrotów na powitanie i pożegnanie
- nauka zwrotów na powitanie i pożegnanie,
- nauka przedstawiania się, wyrażania swojego samopoczucia,
- zabawa do piosenek „Hello song” oraz „goodbye song”
- nauka piosenki „Stand up, sit down” (Fun Kids English)

Tydzień 2
Colours – wprowadzenie nazw kolorów
- przypomnienie kolorów
- zabawa przy piosence ,,I see sth blue’’
- zabawa z kolorami ,,What is yellow?, This is yellow. , This car is yellow.

Tydzień 3
Numbers – wprowadzenie liczebników 0-10
- nauka liczb 1-10
- nauka piosenki How many fingers
- zabawa z liczbami – Give me two toys. Show me five fingers

Tydzień 4
My face – wprowadzenie nazw części twarzy
- wprowadzenie słownictwa: nose, eyes, ears, mouth, head, hair,