• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony
 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc marzec 2025

1.         Projekt edukacyjny: Marcowa pogoda 3-7.03.2025

- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na dany temat.

- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.

- Poznanie symboli pogodowych

- Doskonalenie umiejętności prawidłowego przeliczania.

- Kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo.

- Kształtowanie umiejętności  rozumienia związków przyczynowo – skutkowych.

- Rozwijanie zdolności plastycznych.

2.         Zielone kąciki 10-14.03.2025

- Poznanie zawodu: Ogrodnik.

- Prowadzenie hodowli roślin.

- Prowadzenie obserwacji przyrodniczych i dostrzeganie zmian w przyrodzie.

- Kształtowanie umiejętności  rozumienia związków przyczynowo – skutkowych.

Kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach.

- Utrwalenie wiedzy dzieci na temat charakterystycznych zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę.

- Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami.

- Kształtowanie poczucia rytmu.

3.         Witaj wiosno!!! 17-21.03.2025

- Kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

- Zapoznanie z symbolami wiosny.

 -  Rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody.

- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.

- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat.

- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania i tworzenia zbiorów.

- Kształtowanie umiejętności posługiwania się instrumentami muzycznymi.

4.         Projekt edukacyjny: Cztery żywioły 24-28.02.2025

a)         Poniedziałek woda (Dzień Wody)

b)         Wtorek: ziemia,

c)         Środa: powietrze

d)         Czwartek: ogień

e)         Piątek: Siła żywiołów

Poznanie właściwości wody, ognia, ziemi, powietrza

- Prowadzenie eksperymentów- umiejętność wyciągania wniosków

- Dostrzeganie niebezpieczeństwa czterech żywiołów i ich wpływu na życie człowieka

- Doskonalenie umiejętności współpracy

- Rozbudzanie ciekawości poznawczej

- Rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu

- Rozwijanie motoryki małej poprzez zabawy sensoryczne

Piosenka ,,Maszeruje wiosna’’

1.Tam daleko gdzie wysoka sosna

Maszeruje drogą mała wiosna

Ma spódniczkę mini sznurowane butki

I jeden warkoczyk krótki

Ref. Maszeruje wiosna

A ptaki wokoło

Lecą i świergocą

Głośno i wesoło

 Maszeruje wiosna w ręku

Trzyma kwiat gdy go

W górę wznosi

Zielenieje świat

2, Nosi wiosna dżinsową kurteczkę

Na ramieniu małą torebeczkę

Chętnie żuje gume i robi balony

A z nich każdy jest zielony

Ref. Maszeruje wiosna…

Wiersz ,,Koniec zimy’’

Biały śnieżek jak dywanik,

A w nim główki pochylone,

To przebiśnieg i krokusik

Do słoneczka wychylone.

Wkrótce bocian zaklekoce

 I skowronka usłyszymy,

To przedwiośnie  - Już ogłasza koniec zimy

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY 2025
• poznanie nowej wartości „odpowiedzialność”,
• rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci,
• rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
• rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru,
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
• rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
• nabywanie umiejętności wnioskowania,
• uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
• rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
• rozwijanie umiejętności liczenia,
• zachęcanie do samodzielnego badania (odkrywania) otaczającej nas rzeczywistości,
• rozwijanie słuchu muzycznego,
• rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
• uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
• poznanie właściwości powietrza,
• zachęcanie do samodzielnego wyciągania wniosków z prowadzonej obserwacji,
• poszerzanie doświadczeń plastycznych,
• wzmacnianie wiary we własne siły podczas różnych aktywności podejmowanych w przedszkolu,
• rozwijanie empatii,
• kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
• budzenie odpowiedzialności za środowisko,
• rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowo-słuchowej,
• rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i budowania wypowiedzi,
• poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
• rozwijanie umiejętności myślenia logicznego i umiejętności wyciągania wniosków,
• rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej,
• rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
• zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z melodią i ruchem ciała,
• kształtowanie umiejętności spostrzegania i uogólniania,
• rozwijanie wyobraźni plastycznej,
• rozwijanie motoryki małej,
• budowanie wiary we własne możliwości,
• kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
• zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,
• rozwijanie koncentracji uwagi,
• doskonalenie umiejętności matematycznych,
• budowanie pewności siebie,
• poznanie roli tempa w piosenkach,
• kształtowanie poczucia rytmu,
• wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia,
• rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
• rozwijanie kreatywności i motoryki małej,
• motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności,
• zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,
• rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
• budowanie poczucia przynależności do grupy,
• rozwijanie koncentracji uwagi i słuchania ze zrozumieniem,
• zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy na podstawie instrukcji słownej N. i pokazu.

Wierszyk:

Babciuniu, Dziadziuniu,w dniu Waszego święta,
Życzenia składają Wam wszystkie wnuczęta
Zdrówka i szczęścia dnia każdego,
Uśmiechu na ustach i wszystkiego najlepszego,
Wy zawsze wszystko najlepiej wiecie,
Smutno by było bez Was na świecie.
Na koniec praz kolejny raz zapewniamy
Bardzo, ach bardzo Was za to kochamy

Język angielski:

1. Animals - nauka słów związanych ze zwierzetami
- nauka piosenki: Walking in the jungle
- “Kalambury”
2. Animals and their body parts - nauka słów dotyczących zwierząt oraz ich części ciała
- słuchanie i naśladowanie gestami piosenki „Let’s go to the zoo”
- zabawy i gry statyczne utrwalające nowe słowa
3. My house - nauka słów związanych z pomieszczeniami w domu: living room, dinningroom, kitchen, bathroom, bedroom,
- zabawy statyczne w kole wykorzystujące karty obrazkowe
4. Fun and games - utrwalaniemateriału leksykalnego w grach i zabawach muzyczno – ruchowych

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ 25

Tydzień 1 ,,Płynie czas" 30.12.2024 – 10.01.2025
• Rozwijanie wyobraźni dzieci.
• Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
• Utrwalenie nazw pór roku oraz ich charakterystycznych cech.
• Rozbudzanie zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
• Doskonalenie umiejętności manualnych (cięcie papieru, mocowanie).
• Zapoznanie dzieci z zasadami układania rytmu.
• Wdrażanie do wypowiadania się na podany temat.
• Rozwijanie zdolności manualnych.
• Kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie.

Tydzień 2 ,,Bal karnawałowy’’13-17.01.2025
• Zapoznanie z tradycją bali i zabaw karnawałowych.
• Rozwijanie wyobraźni w pracach plastyczno-konstrukcyjnych.
• Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów i ich przeliczania.
• Nauka zapinania guzików.
• Wdrażanie do wypowiadania się na podany temat.
• Rozwijanie zdolności manualnych.

Tydzień 3 ,,Sporty i zabawy zimowe’’ 20-24.01.2025
• Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw.
• Kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności.
• Rozwijanie kreatywności dzieci podczas wymyślania zimowego toru przeszkód.
• Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego z zimowymi dyscyplinami sportowymi.

Tydzień 4 Projekt edukacyjny ,, W lodowej krainie” 27-31.01.2025
• Zapoznanie z krainą wiecznych lodów i środowiskiem życia ludzi i zwierząt tam mieszkających.
• Rozwijanie umiejętności planowania pracy.
• Poszerza wiedzę o otaczającym świecie
• Wdraża się do zgodnej zabawy i dzielenia się zabawkami
• Zgodnie współpracuje z kolegą/koleżanką,
• Bierze udział w eksperymentach z lodem

PIOSENKI:

„Pory roku”
Ref. Wiosna, lato jesień, zima
I znów od nowa się zaczyna
Cztery pory roku mamy
Dobrze je znamy i uwielbiamy. /2x
1. Pierwsza wiosna, zielona do woli
Świat do życia budzi się powoli
Wszystko po zimie rozkwita
Jest wspaniała, niesamowita
2. Lato następne w kolejności
Ciepłem słońca nas ugości
Czas relaksu, urlopu, wakacji
Barw, kolorów, rewelacji
3. Potem jesień nam nadchodzi
I się trochę świat ochłodzi
Z drzew lecą barwne liście
No i czas zbiorów oczywiście
4. A na końcu zima przyjdzie groźna
Kołdrą śniegu okryje świat Pani mroźna
Natura zapada w sen zimowy
By wiosną obudził się świat jak nowy

Piosenka ,, Moja babcia i mój dziadek’’
Moja babcia i mój dziadek, to wspaniali są dziadkowie.
Dziadek mnóstwo zna zagadek, babcia bajkę nam opowie.

Bo na świecie nie znajdziecie, takich bajek i zagadek.
Jakie wnukom opowiada, moja babcia i mój dziadek.

Poprosimy naszą babcię, babciu z tajemniczą miną.
Opowiadaj swoją bajkę, a za każdym razem inną.

Bo na świecie nie znajdziecie, takich bajek i zagadek.
Jakie wnukom opowiada, moja babcia i mój dziadek.

Posadzimy teraz dziadka, na fotelu wiklinowym.
Dziadku powiedz nam zagadkę, całkiem nową, prosto z głowy.

Bo na świecie nie znajdziecie, takich bajek i zagadek.
Jakie wnukom opowiada, moja babcia i mój dziadek.

WIERSZ „W karnawale”
D. Gellner
Już karnawał włożył maskę,
Drzwi otworzył z hukiem
z trzaskiem!
Wpadł jak wicher do pokoju.
W czym?
W karnawałowym stroju!
- Cześć!
Przybiegłem w odwiedziny!
Mam wstążeczki i cekiny
I do tańca ZAPROSZENIE!
Język Angielski
-nauka słów związanych z zimą: snowman, snowball, snowflake, ski,
-układanie bałwanka z papieru i nazywanie jego wszystkich części
- słuchanie piosenki „I’m a little snowman”
-nauka słów związanych z zimowymi ubraniami: hat, scarf, jumper, coat, boots
-słuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce zimowej: Mittens song, Little snowflake

Tematyka kompleksowa na miesiąc grudzień 2024

TYDZIEŃ 1: NADCHODZI ZIMA

TYDZIEŃ 2: CORAZ ZIMNIEJ

TYDZIEŃ 3 I 4: ŚWIĄTECZNE TRADYCJE

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
  • poznanie nowej wartości „cierpliwość”,
  • rozpoznanie i nazwanie sytuacji, w których trzeba być cierpliwym,
  • wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw,
  • poznanie zjawisk zwiastujących nadejście zimy,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
  • zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem,
  • wzbogacanie słownictwa związanego z częściami odzieży,
  • zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze,
  • poznawanie sytuacji, w których wymagana jest cierpliwość,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę,
  • poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych,
  • rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania,
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości,
  • rozwijanie umiejętności budowania spójnej logicznie wypowiedzi na zadany temat,
  • rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
  • poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów,
  • wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia,
  • budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania drzew iglastych i ich szyszek,
  • budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
  • poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia,
  • poznanie roli światła w życiu człowieka i nazw różnych urządzeń wytwarzających światło,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • kształtowanie postawy życzliwości,
  • poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań,
  • poznanie różnych sytuacji, w których składamy sobie życzenia,
  • rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki.
Język angielski:

Family - nauka słów związanych z członkami rodziny: mummy, daddy, grandma, grandpa, sister,

brother, baby, nauka piosenki „Finger family”

Toys - nauka słów związanych z zabawkami: doll, ball, train, plane, teddy bear, nauka piosenki „Where’s my toy?

Christmas vocabulary - nauka słów związanych ze świetami Bożego Narodzenia: Christmas tree, angel, star, Santa Claus, nauka piosenki „What do you want for Christmas”

Christmas carols - nauka kolędy „I wish you a Merry Christmas” i odgrywanie jej ruchem

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad 2024
Tydzień 1: Tydzień postaci z bajek (projekt edukacyjny) 4-8.11.2024
Tydzień 2: Mój dom-Polska 11-15.11.2024
Tydzień 3 : Moja mała ojczyzna18-22.11.2024
Tydzień 4: Zwierzęta domowe25-29.11.2024
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
• poznanie pojęcia „wolność”;
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
• budowanie poczucia tożsamości narodowej,
• poznanie różnych rodzajów domów,
• poszerzanie doświadczeń językowych,
• wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• uświadomienie niebezpieczeństwa związanego z oddaleniem się od osoby dorosłej w mieście,
• poznanie określeń opisujących wysokość różnych budynków i przedmiotów, posługiwanie się określeniami „wysoki – niski”,
• rozwijanie umiejętności matematycznych,
• wdrażanie do spokojnego czekania na swoją kolej podczas zabawy i wykonywanego zadania,
• poznanie dźwięków o różnej wysokości,
• rozwijanie wrażliwości muzycznej,
• doskonalenie sprawności fizycznej,
• wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w sali przed zabawą, po zabawie i w jej trakcie,
• zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi,
• rozwijanie zdolności manualnych,
• rozwijanie pamięci wzrokowej,
• nauka racjonalnego gospodarowania klejem podczas wykonywania pracy plastycznej,
• rozwijanie logicznego myślenia,
• wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu,
• usystematyzowanie wiadomości na temat pojęcia „wolność”,
• rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
• uwrażliwienie na potrzeby innych,
• poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu,
• wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
• prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków z doświadczeń,
• wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery,
• poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce,
• rozbudzanie zainteresowania pięknem przyrody,
• nauka nazw wybranych kolorów w języku angielskim,
• poznawanie polskich symboli narodowych (godło, flaga, hymn),
• rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu,
• rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny,
• doskonalenie umiejętności działania według instrukcji słownej,
• zachęcanie do samodzielnego wykonywania pracy plastycznej,
• wzmacnianie poczucia własnej wartości,
• poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych,
• rozwijanie pamięci słuchowej,
• budzenie empatii,
• poznanie psich zachowań i nawyków oraz sposobów właściwej opieki nad psem,
• rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 1–4,
• utrwalanie liczebników w języku angielskim,
• budzenie odpowiedzialności za posiadane w domu zwierzę,
JĘZYK ANGIELSKI
-nauka słów związanych z transportem: bike, plane, bus , ship,
- nauka piosenki: „the wheels on the bus”
- nauka wyrażania emocji w językuangielskim: I’m happy, I’m sad, I’m angry
- nauka piosenki „If you happy and you know it”
- nauka cześci ciała: head, nose, eyes, arms, shoulders, fingers, legs, toes
- nauka piosenek “Head and shoulders” i “One little finger”

 

PAŹDZIERNIK 2024

Tematyka kompleksowa:
1.Witaj jesień!!! – projekt edukacyjny 5 tygodni 30.09-31.10.2024
a)Poznawanie jesieni jako zjawiska, symboliki, oznak w naturze - obserwacje przyrodnicze (jesienią w parku) - 30.9-04.10.2024
b)Odkrywanie świata jesiennej fauny i flory – jesienią w lesie: zwierzęta i grzyby- 07-11.10.2024
c)Kolory i smaki jesieni – w sadzie – 14-18.10.2024
d)Kolory i smaki jesieni – w ogrodzie, przetwory – 21-25.10.2024
e)Dźwięki jesieni – pogoda – 28-31.10.2024

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
zapoznanie z cechami jesiennego krajobrazu i z darami jesieni,
uwrażliwianie na piękno jesiennej przyrody,
poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew: dębu, klonu, kasztanowca,
rozwijanie kompetencji matematycznych,
 doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1–6,
prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków z doświadczeń,
przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpiecznego poruszania się podczas jesiennego spaceru,
poznanie nazw i wyglądu niektórych grzybów,
poznanie zwierząt żyjących w lesie
rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych,
motywowanie do samodzielnego wykonania pracy,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
poznawanie zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy,
rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów,
rozwijanie kompetencji językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim,
wdrażanie do dbania o porządek w najbliższym otoczeniu,
poznanie nazw wybranych drzew owocowych (jabłoń, grusza, śliwa),
wyrabianie pamięci i słuchu muzycznego,
poznanie sposobu przygotowywania niektórych przetworów owocowych,
poszerzanie doświadczeń kulinarnych,
zachęcanie do zdrowego odżywiania się i częstszego spożywania owoców i warzyw,
poznanie warzyw rosnących w warzywniaku jesienią,
rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
zna różne warunki pogodowe w czasie jesieni

PIOSENKA:

Warkocz z liści
słowa: Kalina Rokosz
muzyka: Michał Witek
1. Przyszła wreszcie jesień
Roześmiany wrzesień
Dary z sobą niesie
Liści pełno wszędzie
Wieczór chłodny będzie
Spadają żołędzie
Ref. Jesień, jesień przyszła wreszcie
Zatańczyła z kolorami
Warkocz z liści ma spleciony
Wianek z wrzosów ułożony
2. Potem już październik
Piękne jarzębiny
Czerwone kaliny
Liście kolorowe
Żółte i brązowe
To widoki nowe
Ref. Jesień, jesień przyszła wreszcie...
3. Potem jest listopad
Miesiąc szary, bury
Wcale nie ponury!
Spadły już kasztany
Świat jeszcze zaspany
Razem zaśpiewajmy!
Ref. Jesień, jesień przyszła wreszcie..

WIERSZ
JESIEŃ (autor nieznany)

Jesień na paluszkach
Spaceruje w parku
I rozdaje wszystkim
Swe skarby w podarku

Wręcza nam bukiety
Kolorowych liści
I smutek zamienia
W roześmiane myśli

Nasypie w berety
Albo do kieszeni –
Kasztanów, żołędzi
I złotych promieni

Pozdrowi wiewiórkę
Roześmianym echem
A potem pożegna –
Cichutko, z uśmiechem…

WRZESIEŃ 2024

 Tematy kompleksowe:

  1. „Nasze przedszkole” – 02.09 – 13.09.2024
  2. „Ja i moi koledzy” – 16.09-20.09.2024  
  3. „Jestem bezpieczny” – 23.09-27.09.2024

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • budowanie przyjaznej atmosfery,
  • integracja grupy,
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
  • motywowanie do samodzielnych doświadczeń,
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
  • odkrywanie własnych możliwości twórczych,
  • kształtowanie słuchu muzycznego,
  • wyrabianie pamięci,
  • doskonalenie sprawności fizycznej, nazywanie części ciała,
  • poznanie zasad „Kodeksu grupowego”
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań,
  • poznanie roli znaczków indywidualnych w przedszkolu,
  • rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej,
  • wdrażanie do starannego wykonywania wszystkich czynności,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • wdrażanie do zgodnego działania w czasie pobytu w przedszkolu,
  • poznanie roli pracowników przedszkola,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania i logicznego myślenia,
  • poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak),
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw,
  • wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na drugą stronę ulicy i poruszania się podczas spacerów,
  • wzbogacanie wiedzy na temat sygnalizatora świetlnego,
  • motywowanie do samodzielnego wykonania pracy plastycznej od początku do końca,
  • poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy,
  • utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112,
  • poznanie różnych dźwięków związanych z ulicą i pojazdami,  
  • wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
  • utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka,
  • zachęcanie do wykonywania zadań plastycznych i do współpracy podczas zabaw.

 Roztańczone przedszkole

słowa: Kalina Rokosz, muzyka: Michał Witek

1. Ledwo pierwszy krok postawię
I pomacham swojej mamie
Zaraz kilka godzin minie!
Czas inaczej tutaj płynie…
Ref.: Ręce w górę
W lewo, w prawo
Wypełniony czas zabawą!
I do boku
Ręce proste
Tu w przedszkolu dni radosne!
Krok stawiamy
W lewo, w prawo
Wypełniony czas zabawą!
I tupniemy
Raz, dwa, trzy!
Wyjątkowe są te dni!
2. Klocki lego, misie, lalki
Kolorowe kredki, bajki
Bo przedszkole z tego słynie
Czas inaczej tutaj płynie!
Ref.: Ręce w górę… / x2

J. angielski

Wrzesień

 

Introductory lesson

- nauka zwrotów „hello” oraz „goodbye”

- nauka przedstawiania się i zapoznanie się z pacynką

- nauka ruchowej piosenki na powitanie i pożeganie

Colours

- nauka kolorów: blue, red, white, black, brown, yellow, purple, orange

- zabawy przy piosenkach „I see sth blue”, „Colours song”

Numbers

- nauka liczb: 1-5

- nauka piosenki: Five little monkeys

Revision

- utrwalanie poznanych kolorów i liczb w grach i zabawach ruchowych

- nauka piosenki „Open shut them”