Ramowy rozkład dnia w grupie I „ŚMIESZKI” - 3 – latków, rok szkolny 2024/2025
8.00-13.00
Realizacja podstawy programowej
6.00-7.00 Dyżur poranny.
Schodzenie się dzieci w sali, zabawy indywidualne, Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy.
7.00-8.00
Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Gry i zabawy dydaktyczne. Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza w sali. Praca z dzieckiem zdolnym.
8.00-8.30
Zabawy ruchowe integrujące całą grupę, czynności higieniczne.
8.30-9.00
Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, mycie.
9.00-9.30
Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą i w małych zespołach. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą. Wdrażanie elementów Planu Daltońskiego.
9.30-11.15
Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub na placu zabaw. Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności. Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku; Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, na terenie placu zabaw i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Zajęcia dodatkowe w miarę potrzeb korzystanie z pomocy specjalistów. Słuchanie czytanych bajek.
11.15-12.00
Przygotowania do obiadu i leżakowania. Prace porządkowe. Czynności higieniczne.
12.00-12.45
Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
12.45-14.00
Leżakowanie – poobiedni odpoczynek. Słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury.
14.00-14.15
Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno-sanitarne.
14.30-15.00
Podwieczorek.
15.00-16.00
Słuchanie czytanych bajek. Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy i gry stolikowe. Praca indywidualna. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Rozchodzenie się dzieci.