• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Ramowy rozkład dnia w grupie  I „ŚMIESZKI” - 3 – latków, rok szkolny 2024/2025

8.00-13.00

Realizacja podstawy programowej

6.00-7.00 Dyżur poranny.

Schodzenie się dzieci w sali, zabawy indywidualne, Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy.

7.00-8.00

Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Gry i zabawy dydaktyczne. Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza w sali. Praca z dzieckiem zdolnym.

8.00-8.30

Zabawy ruchowe integrujące całą grupę, czynności higieniczne.

8.30-9.00

Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, mycie.

9.00-9.30

Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą i w małych zespołach. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą. Wdrażanie elementów Planu Daltońskiego.

9.30-11.15

Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub na placu zabaw. Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności. Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku; Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, na terenie placu zabaw i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Zajęcia dodatkowe w miarę potrzeb korzystanie z pomocy specjalistów. Słuchanie czytanych bajek.

11.15-12.00

Przygotowania do obiadu i leżakowania. Prace porządkowe. Czynności higieniczne.

12.00-12.45

Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.

12.45-14.00

Leżakowanie – poobiedni odpoczynek. Słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury.

14.00-14.15

 Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno-sanitarne.

14.30-15.00

 Podwieczorek.

15.00-16.00

Słuchanie czytanych bajek. Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy i gry stolikowe. Praca indywidualna. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Rozchodzenie się dzieci.