Tematyka kompleksowa na miesiąc wrzesień 2024
- Moje przedszkole
- Ja i moi koledzy
- Jesteśmy bezpieczni
- Dbamy o siebie i środowisko
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- Zachęcanie dzieci do nawiązywania kontaktu z nauczycielem i pozostałymi dziećmi; wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach – przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci; zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa w nowym miejscu.
- Poznanie rozkładu pomieszczeń w przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu; nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
- Kształtowanie umiejętności rozumienia funkcji znaczków przedszkolnych; rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach; zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie.
- Rozwijanie orientacji w przestrzenie poprzez wprowadzenie pojęć na górze, na dole, obok; zwracanie uwagi na odkładanie swoich rzeczy przy własnym znaczku.
- Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych; zapoznanie z wyposażeniem łazienki oraz podawanie nazw przyborów toaletowych i określanie do czego służą.
- Zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem, grupowanie przedmiotów według rodzajów.
- Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali; budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.
- Rozumienie pojęć mały, duży; kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowanie na nie.
- Zapoznanie z pracą policjanta jako osoby, która dba o bezpieczeństwo.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie.
- Poznawanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię; układanie prostych rytmów z pasków białych i czarnych.
- Rozpoznawanie kształtu koła; posługiwanie się pojęciem koło.
- Rozpoznawanie i podawanie nazw części ciała; kształtowanie i spieranie samodzielności dzieci w zakresie korzystania z toalety i wykonywania codziennych czynności higienicznych.
Misiowy wierszyk (E. Jania)
Jestem sobie mały miś.
Bawię się w przedszkolu dziś.
Mam dwa uszka do słuchania,
rączki dwie do pomagania,
buźkę co mówi cichutko,
nogi co chodzą wolniutko.
Teraz dotknę kolan dwóch-
taki jestem Misiu zuch!
„Rączki klaszczą”- piosenka z pokazywaniem
Rączki klaszczą raz i dwa
do klaskania rączki mam.
W jedną nogę, w drugą nogę
i nad głową i w podłogę.
W jedną nogę, w drugą nogę
i nad głową i w podłogę.
Hop, siup, rączki się schowały
i grzecznie czekały.
Do dziecięciu policzymy
znów się zabawimy.
Raz, dwa, trzy, cztery, pięć,
sześć, siedem, osiem, dziewięć, dziesięć!
Język angielski
Nauka powitanki „ Hello, hello” - dziecko zna w j. angielskim powitanie „ Hello’, czerpie radość ze wspólnej zabawy
Good morning- zabawa ruchowa do piosenki
„ Good morning…how are you”? - dziecko zna flagę polską i angielską, wita się w j. angielskim „ good morning”
Nauka piosenki metodą TPR pt. „ My teddy bear has…” - dziecko śpiewa z misiem, pokazuje i nazywa części ciała w j. angielskim.