• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony
Tematyka kompleksowa na miesiąc wrzesień 2024
  1. Moje przedszkole
  2. Ja i moi koledzy
  3. Jesteśmy bezpieczni
  4. Dbamy o siebie i środowisko

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
  1. Zachęcanie dzieci do nawiązywania kontaktu z nauczycielem i pozostałymi dziećmi; wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach – przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci; zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa w nowym miejscu.
  2. Poznanie rozkładu pomieszczeń w przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu; nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
  3. Kształtowanie umiejętności rozumienia funkcji znaczków przedszkolnych; rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach; zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie.
  4. Rozwijanie orientacji w przestrzenie poprzez wprowadzenie pojęć na górze, na dole, obok; zwracanie uwagi na odkładanie swoich rzeczy przy własnym znaczku.
  5. Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych; zapoznanie z wyposażeniem łazienki oraz podawanie nazw przyborów toaletowych i określanie do czego służą.
  6. Zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem, grupowanie przedmiotów według rodzajów.
  7. Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali; budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.
  8. Rozumienie pojęć mały, duży; kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowanie na nie.
  9. Zapoznanie z pracą policjanta jako osoby, która dba o bezpieczeństwo.
  10. Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie.
  11. Poznawanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię; układanie prostych rytmów z pasków białych i czarnych.
  12. Rozpoznawanie kształtu koła; posługiwanie się pojęciem koło.
  13. Rozpoznawanie i podawanie nazw części ciała; kształtowanie i spieranie samodzielności dzieci w zakresie korzystania z toalety i wykonywania codziennych czynności higienicznych.
Misiowy wierszyk (E. Jania)

 Jestem sobie mały miś.

Bawię się w przedszkolu dziś.

Mam dwa uszka do słuchania,

rączki dwie do pomagania,

buźkę co mówi cichutko,

nogi co chodzą wolniutko.

Teraz dotknę kolan dwóch-

taki jestem Misiu zuch!

„Rączki klaszczą”- piosenka z pokazywaniem

 Rączki klaszczą raz i dwa

do klaskania rączki mam.

W jedną nogę, w drugą nogę

i nad głową i w podłogę.

W jedną nogę, w drugą nogę

i nad głową i w podłogę.

Hop, siup, rączki się schowały

i grzecznie czekały.

Do dziecięciu policzymy

 znów się zabawimy.

Raz, dwa, trzy, cztery, pięć,

 sześć, siedem, osiem, dziewięć, dziesięć!

 Język angielski

Nauka powitanki „ Hello, hello” - dziecko zna w j. angielskim powitanie „ Hello’, czerpie radość ze wspólnej zabawy

Good morning- zabawa ruchowa  do piosenki

 „ Good  morning…how are you”? - dziecko zna flagę polską i angielską, wita się w j. angielskim „ good morning”

Nauka piosenki metodą TPR pt. „ My teddy bear has…” - dziecko śpiewa z misiem, pokazuje i nazywa części ciała w j. angielskim.