ZESTAW PROGRAMÓW WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO NA ROK SZKOLNY 2020/2021
- „Trampolina” Program Wychowania Przedszkolnego wyd. PWN, autorstwa Małgorzaty Janiak, Kamili Witerskiej – grupy I, II, III, IV, V – numer dopuszczenia: PR -1/2020/21
Jako wzbogacenie treści zawartych w ww. programie wychowania przedszkolnego przedszkole realizuje dodatkowe programy: własne i innych autorów – treści wynikające z misji przedszkola i potrzeb środowiska lokalnego:
- „Kultura ludowa naszego kraju” – program edukacji kulturowej dla dzieci 3-6 letnich – program własny realizowany we wszystkich grupach.
- „Przedszkolaki odkrywają świat” – program własny realizowany we wszystkich grupach.
- „Z Wojtusiem poznajemy świat sztuki” program własny realizowany na zajęciach plastycznych.
- „Uczymy dzieci programować” Program edukacyjny innego autora – realizowany w grupie III i na zajęciach dodatkowych z kodowania i programowania.
- „Czyste powietrze wokół nas” – program PPIP realizowany w grupach: IV, V.
- „Mamo, Tato, co Wy na to?” – program PPIP realizowany w grupach: IV, V.
- ,,Skąd się biorą produkty ekologiczne” – program PPIP realizowany w grupach: IV, V.
- Przyjaciele Zippego – międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci w wieku 5-8 lat. w grupie IV.
„Kocham dobrego Boga” – program wyd. Komisja Wychowania Katolickiego KEP realizowany na religii w grupach: IV, V – numer dopuszczenia: PR-3/2020/21.
REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2020/2021 PROJEKTY EDUKACYJNE, INNOWACJE M.IN.:
- Plan daltoński – gr. I, III, V.
- Innowacja pedagogiczna z warsztatu dla nauczycieli ShowPedagogika „Doskonałe nawyki mają moje smyki” Tańce Wychowańce i Bajki Pedagogiczne (stwórz w grupie 7 pedagogicznych nawyków) – gr. III i V.
- Akcja edukacyjna, ogólnopolska „Zdrowo i Sportowo”- gr. III, V.
- Projekt działań edukacyjnych „Przedszkolne wyzwania bazgrołków Technologiczny Świat Baztechusia – gr. V.
- Program „Kubusiowi Przyjaciele Natury” – gr. IV.
- Innowacja pedagogiczna pt. „Emocja” – międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój emocjonalny i społeczny u dzieci i młodzieży – gr. V.