Ramowy rozkład dnia

Działania poranne – 7.00 – 8.00

  • Schodzenie się dzieci
  • Czynności opiekuńcze, porządkowe, organizacyjne
  • Praca stymulacyjno – kompensacyjna indywidualna realizowana przez nauczycieli
  • Wielokierunkowa aktywność dziecka: ogólnorozwojowe zabawy indywidualne i zespołowe (tematyczne, konstrukcyjne, integracyjne itp.), zabawy dowolne w kącikach wg zainteresowań dzieci.

Realizacja min. 5 godzin podstawy programowej wychowania przedszkolnego – 8.00 – 13.00

  • Ćwiczenia poranne z wykorzystaniem różnorodnych form ruchu
  • Zabawy i ćwiczenia wprowadzające w tematykę dnia
  • Główne zajęcia wychowawczo – dydaktyczne organizowane i kierowane przez nauczycieli z zachowaniem zasady przemienności form i metod jak i integracji i korelacji treści programowych
  • Zabawy z językiem angielskim
  • Zajęcia specjalistyczne wg wskazań
  • Zabawy dowolne, ruchowe, integracyjne
  • Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności na świeżym powietrzu
  • Zabiegi higieniczne, czynności opiekuńcze i samoobsługowe
  • Zabawy wyciszające o charakterze relaksacyjnym

Działania popołudniowe – po godz. 13.00

  • Zajęcia dodatkowe organizowane wg potrzeb, w tym rozwijające uzdolnienia
  • Zajęcia z religii
  • Praca stymulacyjno – kompensacyjna realizowana przez nauczycieli
  • Organizowanie sytuacji sprzyjających aktywności dzieci na świeżym powietrzu
  • Wielokierunkowa aktywność dziecka: ogólnorozwojowe zabawy indywidualne i zespołowe (tematyczne, konstrukcyjne, integracyjne itp.), zabawy dowolne w kącikach wg zainteresowań dzieci
  • Podsumowanie działań wychowawczo – dydaktycznych z całego dnia