Plan pracy

Październik

Tematy kompleksowe :

1.Ja i moja rodzina.

2.Bezpieczna droga do przedszkola.

3.Jesień w parku i w ogrodzie.

4.Pobaw się ze mną.

5.”Jabłko” – zajęcia realizowane metodą projektu.

 

Założenia wychowawczo- dydaktyczne:

  • wzmacnianie poczucie przynależności do rodziny,
  • poznawanie zasad panujących w ruchu drogowym i pieszym,
  • poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią,
  • kształtowanie poczucia przynależności rówieśniczej,
  • wzbogacenie wiadomości na temat jabłka,
  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego,
  • utrwalanie wiadomości dotyczących figur geometrycznych,
  • rozwijanie logicznego myślenia poprzez zajęcia z matą do kodowania.

Wiersz

Jedna noga, druga noga,

jedna ręka, druga ręka,

a kolanko klęka.

Jedno ucho, drugie ucho.

jedno oko, drugie oko,

skaczemy wysoko.

Duży palec, mały palec,

duży brzuszek, mały brzuszek,

nosek jak okruszek.

Piosenka do nauki ,,Jesienna wycieczka’’

  1. Zabrał dziadek na wycieczkę

Tomka, Jasia i Haneczkę .

Idą sobie leśną dróżką,

a wiatr szepcze im na uszko:

Ref.     Tak, tak, tak, tak, tak jesień wita nas.

Tak , tak, tak, tak, jesieni nadszedł czas.

  1. Nagle kasztan z drzewa skoczył,

w złote liście się potoczył .

Za nim leci drugi, trzeci

wprost pod nogi naszych dzieci.

 

Ref.  Pac, pac, pac, pac, tak jesień wita nas .

Pac, pac, pac, pac, jesieni nadszedł czas.

 

  1. Woła Tomek: – Mam jednego!

Już znalazłem następnego!

Do kieszonki schowam sobie

i ludzika w domu zrobię.

 

Ref.  Pac, pac, pac, pac, tak jesień wita nas .

Pac, pac, pac, pac, jesieni nadszedł czas.

 

Język angielski

Cele – dziecko:

  • rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje;
  • śpiewa poznane piosenki;
  • bierze udział w zabawach ruchowych, muzycznych;
  • rozumie sens prostych historyjek opowiadanych przez nauczyciela;
  • zna proste wyrażenia oraz zwroty grzecznościowe i ich używa.

Polecenia: wstań-stand up, usiądź- sit down, zaklaszcz- clapyourhands, skocz- jump, zamknij oczy- closeyoureyes, otwórz oczy- open youreyes, obróć się- turnaround, tupnij – stampyourfeet, brushyourteeth – umyj zęby, washyourhands – umyj ręce, make a circle – zróbcie koło, make a line – stańcie w szeregu, spinaround – obracaj się, swim – pływaj, fly – lataj, count to 10 – licz do 10, go to… – idź do…., bring me.. – przynieś mi…, point to.. – wskaż na.., raiseyourhand – podnieś rękę, zgłoś się

Tematyka – październik 2019r.

Zabawki: a doll – lalka, a teddybear – miś, a car – auto, a robot – robot, a ball– piłka, a plane – samolot, blocks– klocki.

Ubrania: a skirt – spódniczka, a blouse – bluzka, a dress– sukienka, shoes – buty, a scarf – szal, a jacket– kurtka, a T-shirt – koszulka, trousers – spodnie, a cap – czapka.

Liczby: 1-one, 2-two, 3-three, 4-four, 5-five, 6-six, 7-seven, 8-eight, 9-nine, 10-ten.

 

Wrzesień

Tematy kompleksowe :

1.Moje przedszkole.

2.Ja i ty to my.

3.To jestem ja.

4.Lecą liście kolorowe.

 

Założenia wychowawczo- dydaktyczne:

– Przypomnienie ,,Kodeksu Przedszkolaka’’. Zapoznanie z zasadami funkcjonowania przedszkola.

– Stwarzanie sprzyjających warunków do wspólnej, zgodnej zabawy .

– Kształtowanie poczucia przynależności rówieśniczej.

– Wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego;.

– Rozwijanie logicznego myślenia. Przypomnienie wiadomości o poznanych figurach geometrycznych.

– Zachęcanie dzieci do udziału w zabawach integrujących oraz ruchowych.

Wiersz

Sprzątam tu, sprzątam tam,

Dziś porządek zrobię sam.

Sprzątam ja, sprzątasz ty,

Razem raźniej, raz, dwa, trzy.

2.Cztery boki, cztery kąty,

Rysujemy prostokąty.

 

Tematyka – wrzesień 2019r.

Przedstawienie się: What’syourname? My nameis…..

Używanie zwrotów:present/absent (obecny/nieobecny).

Kolory: red – czerwony, yellow – żółty, blue – niebieski, green – zielony, black – czarny, white – biały, brown– brązowy, pink – różowy, purple – fioletowy.

Części ciała: a head – głowa, aneye – oko, a nose – nos, anear – ucho, a mouth– usta, a leg – noga, anarm – ramię, a body – ciało, a finger – palec u ręki, toes – palce u stóp