• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na Styczeń 

  1. Uczestniczenie w zabawach badawczych(zamarzanie, topnienie lodu i śniegu)

  2. Poznanie krążenia wody w przyrodzie i zwrócenie uwagi na jej stan skupienia(lód, śnieg, woda, para)

  3. Poznanie ulubionych zabaw zimowych.

  4. Podkreślanie zasad bezpieczeństwa zabaw na śniegu i wodzie.

  5. Zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi i sprzętem potrzebnym do ich wykonywania.

  6. Budzenie sympatii i szacunku do swoich babć i dziadków.

  7. Uważne słuchanie bajek ze zrozumieniem ich treści.

  8. Rozumienie fikcji zawartych w bajkach i baśniach.

  9. Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

  10. Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach.

  11. Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach.

  12. Poznanie bohaterów treści i bajek.

  13. Dostrzeganie dobra i zła w czynach postaci bajkowych.

  14. Rozwijanie mowy, myślenia przyczynowo-skutkowego, skojarzeniowego i pamięci.

  15. Doskonalenie sprawności oddechowej i wymowy

  16. Rozwijanie myślenia matematycznego

  17. Usprawnienie orientacji czasowo-przestrzennej

  18. Kształtowanie wyobraźni muzyczno-przestrzennej

  19. Rozwijanie ciekawości badawczej

  20. Rozwijanie skoczności i koordynacji ruchowej

  21. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem, wzbogacanie słownika.

  22. Aktywizowanie myślenia poprzez pracę z obrazkiem, historyjką oraz zagadkami słowno-obrazkowymi.

 

PIOSENKA DLA BABCI I DZIADKA

 

Wyczaruję dla babuni suknię z kropli rosy
Szal z obłoczków, wstążkę z tęczy wplotę jej we włosy.

Babciu, droga babciu, to wszystko dla ciebie
babciu, droga babciu bardzo kocham ciebie.

Namaluję dziadziusiowi rybek pełną rzekę,
Koszyk grzybów, działkę z domkiem, pieska na pociechę.

Dziadku, drogi dziadku, to wszystko dla ciebie
dziadku, drogi dziadku bardzo kocham ciebie

 „Zagadka dla babci i dziadka”

Za co kochamy babcię i dziadka?
To nie jest bardzo trudna zagadka.
Oni czułością nas rozpieszczają, 
Dla swoich wnuków czas zawsze mają.

Z babcią zbieramy grzyby w lesie,
Z dziadkiem biegamy po parku w dresie.
Często biorą nas na spacery,
W słoneczną pogodę na rowery.

Babcia lalki, autka rysuje, 
Dziadek statki kosmiczne buduje,
Kiedy nam smutno, mocno przytulą,
Gdy mamy kłopot, to poratują.

Za co kochamy babcię i dziadka?
Już rozwiązana jest ta zagadka
Za cenne chwile spędzone z nami, 
Waszymi kochanymi wnukami.

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na GRUDZIEŃ- gr. Chochliki

 

1.Poznanie zwyczajów związanych z Mikołajkami

2.Wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie.

3.Poznanie tradycji bożonarodzeniowych.

4.Wzbogacanie wiedzy na temat zwyczajów świątecznych.

5.Wdrażanie do zachowania dobrych manier podczas spożywania posiłku.

6.Rozpoznawanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą.

7.Rozumienie konieczności zmiany ubioru i ochrony przed mrozem.

8.Poznawanie właściwości śniegu i szronu.

9.Poznawanie bohaterów i ich przygód z bajek dotyczących zwierząt.

10.Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na określony temat.

11.Rozwijanie mowy dialogowej i kreatywności słownej.

12.Doskonalenie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego.

13.Rozwijanie sprawności plastyczno-technicznej, manualnej i grafomotorycznej.

14.Kształtowanie poczucia rytmu.

15.Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

16.Kształcenie mowy poprawnej pod względem artykulacyjnym, fleksyjnym i gramatycznym.

17.Nauka ilustracji muzyki ruchem i gestem.

18.Prowadzenie prostych obserwacji i eksperymentów przyrodniczych.

 

Wiersz ,,Jedzie Mikołaj”

 

Jedzie, jedzie Mikołaj

Białą brodą świeci

Worek z prezentami

Ma dla grzecznych dzieci.

 

Jedzie , jedzie Mikołaj

Z dalekiej północy

Od wioski do miasta

Jedzie w środku nocy.

 

Choinka-piosenka

 

1.Zatańczymy wokół choineczki

Bo dziś świąteczny mamy czas

Więc wszyscy razem się tu zbierzmy

Weselmy się Bóg jest wśród nas

 

Ref. Jak piękna ta choineczka

Błyszczy barwnymi lampkami

A w sercach taka wielka radość

Bo Jezus jest tu dzisiaj z nami

 

 

2.Zaśpewamy Panu piękne pieśni

Bo z nieba przyszedł do nas Bóg

Zebrani wokół choineczki

Stworzymy najpiękniejszy chór.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad

Grupa II-,,CHOCHLIKI”

 

1.Zapoznanie z nazwami i wyglądem zwierząt domowych.

2.Rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg określonej cechy.

3.Dostrzeganie podobieństw i różnic w obrazkach.

4.Doskonalenie umiejętności pomagania zwierzętom.

5.Kształtowanie umiejętności dopasowywania zwierząt do ich domów.

6.Rozwijanie umiejętności wokalnych i uwrażliwianie na zmiany dynamiki.

7.Tworzenie zbiorów z taka samą liczbą elementów.

8.Doskonalenie wymowy poprzez usprawnianie narządów artykulacyjnych.

9.Rozwijanie inwencji twórczej i kształcenie poczucia rytmu.

10.Formułowanie dłuższych wypowiedzi ustnych.

11.Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

12.Kształtowanie pożądanych postaw patriotycznych.

13.Rozbudzanie poczucia przynależności narodowej.

14.Rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski.

15.Zaznajamianie z postaciami historycznymi związanymi z naszym regionem.

16.Zapoznanie z bohaterami literatury dziecięcej-Jan Brzechwa.

17.Słuchanie utworów i wierszy-uczestniczenie w zabawach ruchowych z wykorzystaniem literatury.

18.Śpiewanie i słuchanie hymnu państwowego oraz hymnu Unii Europejskiej.

19.Przedstawianie scenek inscenizujących treść utworu.

20.Budowanie z klocków domków dla zwierząt i innych budowli.

21.Uczestniczenie w zabawach ruchowych i naśladowczych.

 

PIOSENKA

 

Pokazywanka ,,OTO MIŚ’’

 

1.Oto miś -miły miś, patrzą oczka dwa

Misio mruga cały czas

Do zabawy woła nas./2x

 

2.Oto miś-miły miś, nos jak guzik ma

Wącha miodek cały czas

Wie jak pachnie piękny las./2x

 

3.Oto miś-miły miś, co ma uszka dwa

Nasłuchuje cały czas

Słyszy pszczółki bzyk i nas/2x

 

4.Oto miś-miły miś, słodki pyszczek ma

Śmieje się przez cały czas

I pocieszy zawsze nas/2x

 

Na wyspach Bergamutach
Jan Brzechwa

Na wyspach Bergamutach
Podobno jest kot w butach,
Widziano także osła,
Którego mrówka niosła,
Jest kura smograjka
Znosząca złote jajka,
Na dębach rosną jabłka
W gronostajowych czapkach,
Jest i wieloryb stary

Uczone są łososie
W pomidorowym sosie
I tresowane szczury
Na szczycie szklanej góry,
Jest słoń z trąbami dwiema
I tylko… wysp tych nie ma.

 

Kto Ty jestes? Polak mały!”
Władysław Bełza

Kto ty jesteś?
Polak mały.
Jaki znak twój?
Orzeł biały.
Gdzie ty mieszkasz?
Między swemi.
W jakim kraju?
W polskiej ziemi.
Czym ta ziemia?
Mą ojczyzną.
Czym zdobyta?
Krwią i blizną.
Czy ją kochasz?
Kocham szczerze.
A w co wierzysz?
W Polskę wierzę.
Czym ty dla niej?
Wdzięczne dziecię.
Coś jej winien?
Oddać życie.

 

Tematyka kompleksowa na miesiąc PAŹDZIERNIK GR.II-Chochliki

 

1.Bezpieczna droga do przedszkola.

2.Pani Jesień.

3.Moje zabawki.

4.Jesienne kap, kap, kap…

 

1.Określanie różnic i podobieństw sygnalizatorów dla pieszych i samochodów.

2.Tworzenie rytmicznych układów wg wzoru.

3.Określanie liczby i kolorów świateł sygnalizatora.

4.Posługiwanie się liczebnikami w zakresie 3.

5.Odzwierciedlanie w formie plastycznej treści utworu.

6.Poznanie sposobów łączenia różnego rodzaju klocków.

7.Odwzorowywanie kształtów sygnalizatora w formie plastycznej.

8.Rozpoznawanie odgłosów dochodzących z ulicy.

9.Rytmiczne wypowiadanie tekstów, rytmizowanie.

10.Zdobywanie umiejętności poruszania się w gromadce i w parach.

11.Reagowanie ruchem na zmianę rytmu.

12.Dokonywanie oceny postępowania bohaterów utworu.

13.Odbieranie, rozumienie i wyrażanie treści przekazywanej przez niewerbalne środki wyrazu.

14.Przewidywanie zakończenia historyjki obrazkowej, opowiadanie jej treści.

15.Rozumienie następstw pór roku i zmian pogodowych jesienią, prowadzenie obserwacji pogody.

16.Określanie w formie plastycznej kształtu i wyglądu zabawek.

17.Uczestniczenie w zabawach ruchowych ze śpiewem.

18.Rozpoznawanie dźwięków i nazywanie zabawek, które te dźwięki wydają.

19.Rozpoznawanie drzew owocowych i przetworów z owoców i warzyw.

20.Rozwijanie intuicji geometrycznej w trakcie zabaw dowolnych.

21.Wyrabianie poczucia poszanowania zabawek, poznanie ich przeznaczenia w kącikach zabaw.

 

Piosenka na październik:

 

Co kto lubi

 

1.Jablka w cieście lubi Grześ,

A ja lubię budyń jeść.

Ref .Każdy przecież co innego ma ulubionego.

 

2.Grzesiek lubi gonić psa,

Ja za piłką hop sa sa.

Ref. Każdy przecież co innego ma ulubionego.

 

3.Ja coś lubię a ty nie

Ty coś wolisz a ja nie.

Ref. Każdy lubi co innego i to sprawa jego.

 

 

Wiersz na październik

 

Przybywa Jesień(Bożena Forma)

 

Spadają liście, szeleszczą wkoło

Wiatr je unosi, gwiżdżąc wesoło.

Lecą kasztany cieszą się dzieci,

Słabiej niż latem słoneczko świeci.

Nagle żołędzie z drzewa spadają,

Chętnie je zaraz wszyscy zbierają.

Piękne korale ma jarzębina,

To znak, że jesień już się zaczyna.