Plan pracy zdalnej

Zadania edukacyjne dla tematu kompleksowego ,,Bezpieczne wakacje” 22.06-26.06.2020 r. 

Gimnastyka korekcyjna- 23.06.2020 r.

Dodatkowe zajęcia plastyczne-19.06.2020 r.

Zadania edukacyjne do tematu kompleksowego „Transport”- 15.06-19.06.2020 r.

Gimnastyka korekcyjna- 09.06.2020 r.

Zadania edukacyjne dla dzieci do tematu kompleksowego „Lato”-08.06-12.06.2020 r.

Gimnastyka korekcyjna- 02.06.2020 r.

Zajęcia edukacyjne z języka angielskiego ,,Days of the week” – 01.06 – 05.06.2020 r. 

Zadania edukacyjne do tematu kompleksowego ,,Dzień Dziecka” – 01-06 – 05.06.2020 r.

Zadania edukacyjne do tematu kompleksowego „Rodzina”- 25.05-29.05.2020 r.

Gimnastyka korekcyjna- 19.05.2020 r.

Zadania edukacyjne do tematu kompleksowego „Urządzenia domowe”- 18.05-22.05.2020 r.

Propozycja dla dzieci uczęszczających na dodatkowe zajęcia plastyczne- 15.05.2020 r.

Zabawy z kodowaniem 12.05.2020 r.- (zadanie na str. 5-proszę o wydrukowanie i odkodowanie obrazka).

Gimnastyka korekcyjna- 12.05.2020 r.

Zadania edukacyjne do tematu kompleksowego „Na łące”- 11.05-15.05.2020 r.

Zabawy z kodowaniem- 05.05.2020 r.

Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej- 05.05.2020 r.

Zadania edukacyjne dla dzieci do tematu kompleksowego „Poznajemy zawody ludzi”- 04.05-08.05.2020 r.

Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej- 28.04.2020 r.

Zadania edukacyjne dla dzieci do tematu kompleksowego „Polska- moja ojczyzna”- 27.04-30.04. 2020 r.

Propozycje dla dzieci uczęszczających na dodatkowe zajęcia plastyczne- 24.04.2020 r.

Zabawy z kodowania- 21.04.2020 r.

Gimnastyka korekcyjna- 21.04.2020 r.

Zadania edukacyjne dla dzieci do tematu kompleksowego pt. „Dbamy o środowisko”-20.04-24.04.2020 r.

Propozycje ćwiczeń dla dzieci uczęszczających na gimnastykę korekcyjną- 14.04.2020 r.

Zadania edukacyjne dla dzieci do tematu kompleksowego „Tydzień konstruktora”- 14.04-17.04.2020 r.

Propozycja pracy dla dzieci uczęszczających na dodatkowe zajęcia plastyczne- 10.04.2020

Propozycja dla dzieci uczęszczających na dodatkowe zajęcia z gimnastyki korekcyjnej- 07.04.2020 r.

Zadania edukacyjne dla dzieci do tematu kompleksowego „Wielkanoc”- 06.04-10.04.2020 r.

Zadania bez nudy- czyli kodowanie- 31.03.2020 r.

Propozycja dla dzieci uczęszczających na dodatkowe zajęcia z gimnastyki korekcyjnej- 31.03.2020 r.

Zadania edukacyjne dla dzieci do tematu kompleksowego „Żaby”-30.03-03.04.2020 r.

Propozycja pracy plastycznej dla dzieci uczęszczających na dodatkowe zajęcia plastyczne- 27.03.2020 r.

Propozycja pracy plastycznej dla dzieci uczęszczających na dodatkowe zajęcia plastyczne.

Ćwiczenia dla dzieci uczęszczających na dodatkowe zajęcia z gimnastyki korekcyjnej- 24.03.2020 r.

Zadania edukacyjne dla dzieci do tematu kompleksowego „Wiosna”23.03-27.03.2020 r.

Wiosna na łące, wiosna w ogródku – scenariusz zajęć z elementami kodowania

Zadania edukacyjne dla dzieci do tematu kompleksowego „Zielone kąciki”16.03-20.03. 2020 r.

Zabawy ruchowe dla dzieci w domu i w przedszkolu

Zestaw nr 1 – Zabawy ruchowe z dzieciństwa mam i tatusiów

Raz, dwa, trzy – baba jaga patrzy – Jedna osoba to Baba Jaga. Stoi tyłem do pozostałych i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie dzieci szybko biegną w jej stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Kto nie zdołał się zatrzymać w bezruchu, wraca na start, kto dotknie Baby Jagi, ten zajmuje jej miejsce.

Ciuciubabka – Dziecko, które jest ciuciubabką, stoi w środku koła z zawiązanymi oczami. Maluchy śpiewają znaną piosenkę, a ciuciubabka próbuje ich złapać.

Kolory – Dziecko, które na początku poprowadzi zabawę, trzyma piłkę. Pozostałe siadają w szeregu naprzeciw niego. Prowadzący rzuca piłkę po kolei do każdego kolegi, wymieniając przy tym różne kolory. Dzieci łapią i odrzucają piłkę. Nie można jej złapać, gdy rzucający piłkę powie „czarny!”. Zmiana z prowadzącym następuje, gdy ktoś złapie piłkę, mimo że padło hasło „czarny!”.

Balonik – „Baloniku mój malutki, rośnij duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę, no i… bach!”. To świetna zabawa, uwielbiana przez maluchy obojga płci.

Gra w klasy – Narysuj na chodniku (lub naklej na podłodze) kratki do gry w klasy i ponumeruj je do pięciu. Pokaż dziecku, jak rzucić kamyk, patyk na jedną z kratek. Zachęć malca do skakania po kratkach, aż znajdzie się na numerze, na który upadł rzucony przedmiot.

Stoi różyczka – Kolejna zabawa dla najmłodszych dzieci, która cieszy od wielu pokoleń. Śpiewajcie (wiadomo jaką) piosenkę i bawcie się!

Zestaw nr 2 – Skoki mniejsze i większe

Skoki przez drabinkę – Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

Skoki przez linkę – To ćwiczenie bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Do tej zabawy potrzebna jest linka, którą musisz zamocować – dla dzieci trzyletnich – na wysokości 25–30 cm.

Kto wyżej – Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a maluchy kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Maluchy będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!

Spacerek – Puść maluchom muzykę i rzucaj im różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd. Będzie dużo śmiechu i rozgardiaszu.

Zestaw nr 3 – Zabawy z piłką

Jaś – Dwie osoby stojące naprzeciw siebie rzucają do siebie piłkę. Trzecia osoba ustawia się twarzą do rzucającego i próbuje przechwycić piłkę. Może to zrobić wtedy, gdy rzut będzie niecelny i piłka upadnie, lub gdy, podskakując wysoko, złapie ją. Kiedy „głupi Jaś” przechwyci piłkę, zamienia się miejscem z dzieckiem, które właśnie rzucało.

Podawanie piłki górą – Dzieciaki siedzą w rozkroku na ławeczce, jedno za drugim tyłem do siebie. Pierwsze dziecko podaje górą pikę następnemu, a ono przekazuje ją kolejnemu, aż do samego końca.

Celowanie – Ustawiamy na środku placu dużą piłkę (najlepiej do koszykówki). Metr od niej rysujemy linię, na której stają rzucające dzieci. Każde dziecko otrzymuje małą piłkę, którą stara się trafić w dużą. Po dwóch kolejkach staramy się zwiększyć odległość.

Zestaw nr 4 – Zabawy na muskuły

Przeciąganki – Drużyny ustaw w rzędach naprzeciwko siebie, najsilniejsi z drużyn stoją na przodzie zespołów. Pierwsi zawodnicy z przeciwnych drużyn chwytają się za ręce, pozostali stojący w rzędach obejmują w pasie kolegę stojącego z przodu. Na sygnał drużyny zaczynają się przeciągać, a wygrywa ten, któremu uda się przeciągnąć przeciwników za wyznaczoną linię. Zwycięża zespół, który więcej razy pokona przeciwnika.

Za łokcie – Dzieci stoją tyłem do siebie, ramiona mają złączone w łokciach. Usiłują przeciągnąć partnera na swoją stronę.

Klapsy – Dzieci chwytają się tymi samymi, czyli np. lewymi lub prawymi ramionami, a drugimi usiłują klepnąć swojego partnera w pośladek. Zobaczycie, ile będzie przy tym śmiechu

Zestaw nr 5 – A teraz w ruch idzie (jedzie?) hulajnoga i rowerek 🙂

Tor przeszkód – Możesz na drodze przejazdu dzieciaków poustawiać krzesła, kosze na śmieci, duże zabawki, skrzynki. Miej ze sobą stoper, żeby mierzyć czas przejazdu małym sportowcom.

Slalom – Klasyczna zabawa polegająca na płynnym mijaniu zygzakiem rozstawionych kijków.

Grand Prix na żużlu – Oczywiście nie chodzi o wyścigi motocyklowe, tylko na rowerach, i nie na żużlu, tylko np. na placu zabaw 🙂 Zaopatrz się w stoper i startuj maluchy parami do wyścigu na ok. 30 m. Koniecznie mierz im czas!

Skrzyżowanie – Narysuj na ziemi „skrzyżowanie”, czyli dwie przecinające się „ulice”, i stań z boku, trzymając w ręce dwie kartki – czerwoną i zieloną. Na twój sygnał maluchy, które jadą na siebie z naprzeciwka, muszą jak najszybciej znaleźć się po drugiej stronie skrzyżowania. Stosując się jednak do tego, co pokazuje sygnalizacja świetlna, czyli ty (zmieniasz światła w równych odstępach czasu). Wygrywa ten brzdąc, który najszybciej dojedzie do krzyżówki i któremu dopisze szczęście, ponieważ trafi na zielone światło.

Zestaw nr 6 – Zabawy ruchowe z opowieścią

Pająk i muchy.

Dzieci biegające swobodnie, naśladując gestami dźwiękiem muchy. Na zawołanie „pająk!”, zastygają w bezruchu. Osoba pełniąca funkcję pająka wychodzi na spacer pomiędzy uczestnikami, uważnie obserwując czy ktoś się nie porusza. Ten kto nie wytrzyma w bezruchu, zabierany jest do „sieci” (miejsce z boku pola zabawowego). Gdy pająk na chwilę wraca do sieci, muchy mają możliwość swobodnego fruwania, aż do następnego polowania.

Dzieci do domu – dzieci na spacer. Przybory: skakanki lub szarfy, albo kreda (do rysowania po asfalcie).

Na przestrzeni w której odbywa się zabawa (w sali, na korytarzu, boisku) uczestnicy przygotowując swoje „domki”, w których mogą się swobodnie zmieścić. . Mogą być to pętle ze skakanek lub szarf, bądź materiałów naturalnych czy koła narysowane kredą. Na zawołanie „dzieci na spacer” wszystkie rozbiegają się po boisku. W czasie, gdy swobodnie biegają, prowadzący woła: „dzieci do domu”. Wówczas każde dziecko jak najszybciej stara się dotrzeć do własnego domku, po czym przybiera określoną przez prowadzącego pozycję, np. siada po turecku. Po chwili nauczyciel znowu woła „dzieci na spacer”. Wówczas uczniowie opuszczają swoje domki i mają możliwość swobodnego spacerowania, zgodnie z podanymi wskazówkami (pojedynczo, parami, trójkami).

W innym wariancie tej zabawy, przy każdej kolejnej rundzie, można redukować po jednym „domku”. Uczestnik który nie znalazł w odpowiednim momencie schronienia – odchodzi z gry.

Pisanie liter i wyrazów. Przybory: kijki (do pisania na ziemi – jeśli zabawa odbywa się na dworze) , bądź kreda i tablica lub przygotowane dla każdej z drużyn duże kartki papieru i mazaki.

Podział na drużyny (jeśli konieczny). Dzieci otrzymują polecenie napisania na ziemi lub tablicy podanych przez prowadzącego wyrazów, przy czym każdy pisze jedną literkę. Należy dobierać takie wyrazy , w których jest tyle liter ile dzieci w rzędzie. Dzieci wybiegają na odległość kilku kroków i starają się ładnie, czytelnie napisać swoją cząstkę wyrazu, po czym oddają pióro następnemu, który pisze kolejną literę itd. Po ukończeniu wyścigu, ocenia się pismo i czas jego wykonania. Większy naciski należy jednak położyć na dokładność wykonania.

W innej wersji: dzieci rysują domki, drabinki, płotki.

Stonoga.

Dzieci stoją w „wężu” i idą w rozkroku, kiwając się na boki. Śpiewają: „Idzie sobie stonoga, stonoga, stonoga, aż się trzęsie podłoga, podłoga, bęc!”. Na „bęc” dzieci wykonują zeskok obunóż, po którym następuje odliczanie nóg „stonogi”. Kolejno odliczając , dzieci wystawiają odliczoną nogę, mówiąc: „Pierwsza noga, druga noga, trzecia noga …itd”. Po odliczeniu wszystkich nóg ostatnie dziecko przebiega do przodu i zabawę powtarzamy.

Gumoludki i roboty. Przybory: płyta z muzyką, odtwarzacz. Ewentualnie taśma klejąca bądź kreda.

Uczestnicy poruszają się swobodnie po pomieszczeniu i reagują na muzykę wykonując określone ruchy, przypominające sposób poruszania się człowieka z gumy (swobodny, sprężysty) albo robota (sztywny i urywany). Komendę określającą sposób poruszania się wydaje prowadzący.

Wariant: Dzielimy pomieszczenie na 2 lub 4 części (przy pomocy taśmy, kredy bądź umownie). Powstaje w ten sposób państwo robotów i państwo gumoludków. Po przekroczeniu granicy danego państwa, każdy musi się poruszać w sposób w nim obowiązujący.

Czarodziejskie szkatułki.

Wszyscy uczestnicy kucają w rozsypce, głowę chowając w kolana. Słuchają uważnie narracji prowadzącego i starają się odtworzyć gestami przedstawianę historię. Prowadzący mówi: „Jesteście czarodziejskimi szkatułkami. Jesteście bardzo małe i szczelnie zamknięte. A teraz szkatułki powolutku się otwierają…i wychodzi z nich…ryba.” Przez chwilę dzieci krążą swobodnie po sali naśladując wybrane zwierzę, przedmiot. Gdy narrator wznawia opowieść, ilustrują ją ruchem. „A teraz wszystkie pudełka z powrotem się zamykają „. W następnych rundach z pudełek mogą wychodzić:

– niemowlaki, które są bardzo głodne,

– dumnie kroczące długopisy,

– jaszczurki,

-mruczące koty oraz dowolna ilość postaci przywołanych przez prowadzącego.

Na końcu ze szkatułek wychodzą znowu ludzie.

Śmieszna wędrówka.

Dzieci ustawiają się w szeregu. Na samym początku staje prowadzący. Wyjaśnia dzieciom, że wszyscy razem odbędą śmieszną wędrówkę i, że powinny jak to możliwe wiernie naśladować jego ruchy. Razem wyruszają i idą po: ostrych kamieniach, miękkim mchu, wodzie, piasku, lepkim podłożu. Wraz z grupą można tworzyć różne inne warianty zabawy.

Letnia burza.

Dzieci siedzą przy stole.

Narracja: ” W piękny letni dzień gdy wiele dzieci było na spacerze, nagle słońce schowało się za chmurami i nadciągnęła burza”. Dzieci palcami obu rąk „wędrują” po stole.

Narracja: „Wszyscy próbują się schować”. Uczniowie opierają o krawędź stołu same końce palców.

Narracja: ” Zaczyna już kropić deszcz”. Dzieci jednym palcem pukają lekko w blat stołu.

Narracja: „A potem spadają pierwsze duże krople deszczu”. Uczestnicy pukają naprzemian dwoma palcami w blat.

Narracja: „Deszcz pada i pada i pada”. Uczniowie Bębnią wszystkimi palcami po stole.

Narracja: „Deszcz pada coraz bardziej rzęsiście. W końcu leje jak z cebra”. Dzieci wykonują gest zacierania rąk.

Narracja: „Nagle zaczyna padać grad, mimo, że jest środek lata”. Uczniowie pukają kostkami palców o lat stołu.

Narracja: : ” Na niebie pojawiają się błyskawice”. Uczniowie szybko – jak błyskawica- wyrzucają ręce do góry.

Narracja: „Słychać donośne grzmoty”. Dzieci biją pięściami w stół.

Narracja: ” Stopniowo burza cichnie”. Uczestnicy uderzają powierzchnią dłoni o krawędź stołu.

Narracja: „Nadarza się okazją, aby prędko pobiec do domu”. Uczniowie przebiegają palcami szybko po blacie stołu i chowają ręce pod jego krawędzią.

Narracja: „Chmury przerzedzają się na niebie, zza nich wygląda słońce. Wszyscy się cieszą!”. Dzieci rysują w powietrzu słońce i klaszczą.

Malowanka na plecach.

Zabawa w parach.

Dzieci nawzajem „malują” sobie na plecach różne przedmioty i zgadują co to jest. Zaczynamy od prostych form, jak np. piłka, kwiatek, dom, przechodząc później do bardziej skomplikowanych jak np. bałwan, samochód, żaglówka.

Jaką jestem zabawką?

Dzieci wypowiadają się na temat ulubionych zabawek. Po kolei każdy z uczestników przedstawia gestami wybraną przez siebie zabawkę, a pozostali odgadują jaka to zabawka.

MARZEC

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Wszechświat. (2-6.03.2020 r.)

– konstruowanie wiedzy o wszechświecie,

– doświadczanie istnienia zjawisk fizycznych zachodzących na Ziemi,

-wzbogacanie słownika pojęciowego,

-współdziałanie w zespole,

-rozwijanie kreatywności, wyobraźni i twórczego myślenia.

  1. Projekt edukacyjny „Woda źródło życia” (9-13.03.2020 r.)

-konstruowanie wiedzy nt. właściwości i roli wody,

– zapoznanie z macowych przysłowiem „W marcu jak w garncu”

-kształtowanie umiejętności poszukiwania informacji,

-wzbogacanie słownika pojęciowego,

-rozwijanie umiejętności racy w zespole,

– aktywny udział w zabawach badawczych (umiejętność wnioskowania)

-rozwijanie zainteresowań.

  1. Zielone rośliny. (16-20.03.2020 r.)

– zakładanie hodowli roślin na parapecie i w ogrodzie przedszkolnym,

-kształtowanie zdrowych nawyków,

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,

-wdrażanie do odpowiedzialności.

  1. Witaj wiosno! (23-27.03.2020 r.)

– obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie,

– obserwacja pierwszych wiosennych kwiatów,

– obserwacja pąków na gałęziach drzew,

-wzbogacanie słonika pojęciowego,

– wdrażanie do dbania o środowisko.

  1. Żaby. (30.03- 3.04.2020 r.)

– zapoznanie z cyklem rozwojowym żaby,

– kształtowanie wiedzy nt. żaby, środowiska życia,

– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,

– wdrażanie do samodzielności w poszukiwaniu wiedzy,

-korzystanie z urządzeń multimedialnych przez dzieci.

„WIOSNA” M. Frąszczak

Przyszła do nas wiosna,

ciepła i radosna.

Ptaszek pięknie śpiewa,

zielenią się drzewa.

Słonko w górze świeci,

weselą się dzieci.

Każdy dobry nastrój ma,

niechaj wiosna długo trwa!

Luty

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Spotkanie z bajką (03.02-07.02.2020)

– poszerzanie wiedzy na temat bajek i baśni

– kształtowanie umiejętności uważnego słuchania

– rozwijanie mowy czynnej

-wzbogacanie słownictwa

– kształtowanie umiejętności wnioskowania

 

  1. Zabawy w karnawale (10.02-14.02.2020)

-zapoznanie z tradycją bali i zabaw karnawałowych

– ćwiczenie zdolności manualnych

– rozwijanie wyobraźni

– wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach muzyczno-ruchowych

 

  1. Zwierzęta na wsi(17.02 -21.02.2020)

-poszerzanie wiedzy na temat zwierząt gospodarskich

– kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich

-rozwijanie wyobraźni i umiejętności manualnych,

-rozwijanie mowy czynnej.

 

  1. Zwierzęta domowe (24.02-28.02.2020)

– poznawanie sposobów opieki nad zwierzętami

– kształtowanie empatycznej postawy wobec zwierząt

– nazywanie zwierząt domowych, popularnych ras psów lub kotów

-rozwijanie mowy czynnej,

– rozwijanie umiejętności manualnych

Wiersz W karnawale

W karnawale, w karnawale
Dookoła wielkie bale,
Gdy orkiestra pięknie gra,
Dobry humor każdy ma!

Bal maskowy, bal maskowy
Jest naprawdę pomysłowy,
Można przebrać się za jeża,
Krasnoludka lub rycerza.

Wszędzie sami przebierańcy,

Zorro w czarnej masce tańczy,
I Smerfetka razem z nim,
Nie wiadomo, kto jest kim…

W karnawale, w karnawale
Dzieci bawią się wspaniale,
W karnawale każdy chce
Tańczyć, śpiewać, bawić się.

 

Piosenka

Puszek okruszek

Mój dziadek dał mi psa
Pies cztery łapy ma
Normalny mówią pies
Nieprawda, Coś w nim jest
Ma delikatny głos
I bardzo czujny nos
I kilka śmiesznych łat
Niewiele liczy lat

Puszek okruszek
Puszek kłębuszek
Bardzo go lubię
Przyznać to muszę
Puszek okruszek
Kłębuszek
Jest między nami sympatii nić
Wystarczy tylko
Że się poruszę
Zaraz przybiega by ze mną być 2x

Na spacer poszłam raz
Do domu wracać czas
Przychodzę Cóż to ach
Przyjaciel mój we łzach
Jak mogłaś mówi mi
Przez ciebie moje łzy
To widok przykry dość
Dostanie smaczną kość

Puszek okruszek
Puszek kłębuszek……

  1. ang piosenka

Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.

And on that farm he had a cow, E-I-E-I-O.

With a moo moo here and a moo moo there

Here a moo, there a moo, everywhere a moo moo

Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.

 

 

STYCZEŃ- TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Witamy Nowy Rok  (31.12- 10.01)

– utrwalenie nazw pór roku i posługiwanie się symbolami charakterystycznymi dla danej pory roku

– dostrzeganie rytmiczności w porze dnia,

– nazywanie dni tygodnia,

– kształtowanie umiejętności manualnych,

  1. Na dalekiej północy (13-17.01)

– zapoznanie z lodową krainą – Antarktydą,

-dostrzeganie znaczenia wody w życiu człowieka,

– kształtowanie postawy tolerancji wobec innych narodowości,

-kształtowanie umiejętności wnioskowania.

  1. Święto babci i dziadka (20-24.01)

-kształtowanie u dzieci postawy szacunku wobec osób starszych,

– wyzwalanie aktywności pantomimicznej,

-rozwijanie wyobraźni i umiejętności manualnych,

-rozwijanie mowy czynnej.

  1. Zabawy i sporty zimowe (27-31.01)

– wdrażanie do dbałości o zdrowie,

– kształtowanie nawyków sportowych,

– nazywanie rodzajów sportów i zabaw zimowych,

-rozwijanie mowy czynnej,

– rozwijanie umiejętności radzenia sobie z porażką

 

Wiersz „Tydzień ma siedem dni”

Tydzień ma siedem dni,

Zna je mama, znasz je ty.

Poniedziałek, wtorek , środa,

Czwartek, piątek i sobota,

A w niedzielę razem z mamą

Powtórzymy znów to samo.

 

Piosenka „Dwa słowa”

„Dla babuni słowa dwa

Prosto z serca powiem ja

A powiedzieć tylko chcę

Babciu, babciu kocham Cię!

I dla dziadka także mam

W swym serduszku słowa dwa

Jemu też powiedzieć chcę

Dziadku, dziadku kocham Cię!”

GRUDZIEŃ

  1. Świąteczne pocztówki (02.12.2019- 06.12.2019)

-wie, co to są kartki świąteczne i dlaczego się je wysyła

– zna zawód listonosza i jak wygląda praca na poczcie

– kształtowanie umiejętności współpracy

– wie , jakie święto przypada 6-tego Grudnia

– potrafi formułować krótkie życzenia świąteczne

 

  1. Zimno , coraz zimniej (09.12.2019 – 13.12.2019)

Cele kształcenia i wychowania:

– poznaje zwyczaje wybranych zwierząt, zapadających w sen zimowy,

– kształtowanie poczucia rytmu, ekspresji ruchowej

-Doskonalenie umiejętności formułowania pytań.

– kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji przyrody

-Wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości.

– doskonalenie przeliczania w zakresie 1-4

– poznanie kilku gatunków ptaków pozostających w Polsce na zimę

-Wzbogacenie słownika czynnego o słownictwo związane z tematem.

– wdrażanie do mądrego i odpowiedzialnego dokarmiania zwierząt podczas zimy

-Rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności.

-Kształtowanie umiejętności współpracy i współodpowiedzialności.

-Nabywanie umiejętności wnioskowania oraz kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego.

 

Święta za pasem ( 16.12.2019 – 27.12.2019)

– zapoznanie z niektórymi tradycjami związanymi z Bożym Narodzeniem

– kształtowanie u dzieci umiejętności manualnych

– rozwijanie percepcji słuchowej dzieci

– kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby

– kształtowanie umiejętności wspólnego śpiewania

 

Piosenka „Ding dong spadł już śnieg”

Ding dong ding dong spadł już śnieg
pierwsza gwiazdka z nami jest
jest ktoś taki ktoś kto chce
właśnie dziś odwiedzić mnie
miły starszy siwy Pan
z wielkim workiem przyjdzie sam
i dostaniesz to co chcesz
dzisiaj jest magiczny dzień

Piosenka j. Ang

Dashing through the snow
In a one horse open sleigh
O’er the fields we go
Laughing all the way
Bells on bob tails ring
Making spirits bright
What fun it is to laugh and sing
A sleighing song tonight

Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

 

LISTOPAD

  1. „Mały patriota”- projekt edukacyjny 2 tygodnie (04-15.11)
    • Zapoznanie dzieci z podstawowym słownictwem związanym z edukacją patriotyczną;
    • Rozwijanie wiedzy dzieci na temat ojczyzny;
    • Budzenie świadomości narodowej poprzez nabywanie przekonania, że jesteśmy Polakami, urodziliśmy się w Polsce, mówimy po polsku, chodzimy do polskiego przedszkola, naszą ojczyzną jest Polska;
    • Poznawanie wybranych krajobrazów charakterystycznych dla naszego kraju;
    • Zapoznanie z polskimi symbolami narodowymi;
    • Kształtowanie postaw patriotycznych;
    • Zapoznanie dzieci ze znanymi legendami związanymi z kulturą i tradycją naszego kraju i miasta
    • Zapoznanie z zabytkami miasta Konina, herbem Konina.
  2. Poznajemy twórczość Janiny Porazińskiej (18-22.11)
  • rozwijanie zainteresowania książką i czytelnictwem,
  • wdrażanie do samodzielności w sięganiu po książki,
  • kształtowanie umiejętności dbania o książki,
  •   poznanie cyklu produkcyjnego od „drzewa do książki”
  1. Bawimy się w teatr (25-29.11)
    • rozwijanie zdolności improwizacyjnych,
    • udział w zabawach dramowych,
    • wzbogacenie słownika pojęciowego: pacynka, kukiełka,
    • kształtowanie właściwych postaw zachowania się w teatrze
    • wyrabianie odwagi i śmiałości w występach przed publicznością.

WIERSZ : „Kto Ty jesteś? Polak mały!” (Władysław Bełza)

Kto ty jesteś?

Polak mały.

Jaki znak twój?

Orzeł biały.

Gdzie ty mieszkasz?

Między swemi.

W jakim kraju?

W polskiej ziemi.

Czym ta ziemia?

Mą ojczyzną.

Czym zdobyta?

Krwią i blizną.

Czy ją kochasz?

Kocham szczerze.

A w co wierzysz?

W Polskę wierzę.

Czym ty dla niej?

Wdzięczne dziecię.

Coś jej winien?

Oddać życie.

 

PAŹDZIERNIK

Tematyka kompleksowa:

  1. Dbamy o zdrowie (30.09-04.10)

-utrwalenie zasad zdrowego żywienia, kształtowanie umiejętności różnicowania produktów zdrowych i niezdrowych;

  • wprowadzenie pojęcia zdrowy styl życia, promowanie zdrowego stylu życia, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie, kształtowanie zachowań prozdrowotnych, praktyczna nauka prawidłowych nawyków higienicznych,
  • rozwijanie ogólnej sprawności dzieci poprzez udział w zabawach ruchowych,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez przeliczanie obiektów w najbliższym otoczeniu, wprowadzenie liczby i cyfry 2;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie; kształtowanie zachowań prozdrowotnych; doskonalenie nawyku dbania o higienę jamy ustnej; doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat; zachęcanie do zgodnego i czynnego uczestnictwa w zabawach;
  • nauka piosenki „ Bo w przedszkolu”

 

  1. Drzewa (07.10 – 18.10) – projekt edukacyjny

utrwalenie informacji dotyczących zmian zachodzących jesienią w przyrodzie; doskonalenie wrażliwości estetycznej; poznanie zasad zachowania się w lesie oraz sposobów ochrony drzew;

  • utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się podczas spaceru po parku i lesie;
  • odzwierciedlanie spostrzeżeń w formie plastycznej, dzielenie się nimi z innymi;
  • doskonalenie umiejętności formułowania pytań;
  • poznanie lokalnych ekosystemów: ogród przedszkolny, las, park;
  • poznanie klasyfikacji drzew na liściaste i iglaste;
  • wzbogacenie słownika czynnego o słownictwo związane z tematem;
  • rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności;
  • kształtowanie umiejętności współpracy i współodpowiedzialności;
  • nabywanie umiejętności wnioskowania oraz kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego

 

3.Owoce (21.10 -25.10)

Cele dydaktyczne :

-nabywanie wiedzy na temat różnego rodzaju owoców poprzez zmysł wzroku , dotyku, zapachu i węchu

– doskonalenie umiejętności przeliczania

– kształtowanie umiejętności współpracy i wpółodpowiedzialności

-rozwijanie ogólnej sprawności dzieci poprzez udział w zabawach ruchowych,

-nabywanie umiejętności wnioskowania oraz kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego

-rozwijanie motoryki małej poprzez ćwiczenia grafomotoryczne

 

  1. Warzywa ( 28.10 – 31.10)

– rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw,

– zapoznanie dzieci ze sposobami przyrządzania i przechowywania warzyw
– kształtowanie poczucia estetyki,
– rozwijanie aktywności dziecka w grupie poprzez czynne uczestnictwo w zajęciach,

– wprowadzenie cyfry i liczby 3 oraz doskonalenie przeliczania w tym zakresie

-doskonalenie sprawności fizycznej podczas ćwiczeń ruchowych oraz sprawności manualną palców i nadgarstka podczas wykonywania pracy plastycznej,

 

Język angielski:

My body

– zapoznanie z nazwami części ciała w j. angielskim

– utrwalanie materiału w oparciu o piosenkę „ Head shoulders…”

i zabawy ruchowe

Fruit and Vegetables

– zapoznanie z podstawowymi nazwami warzyw i owoców w języku angielskim

– nauka piosenki „Fruit salad”

-utrwalanie słownictwa poprzez zabawy muzyczno-ruchowe

PIOSENKA „Bo w przedszkolu”

sł. U. Piotrowska, muz. M . Melnicka – Sypko

Budzik rano woła mnie:

– Dzyń, dzyń, dzyń nowy dzień!

Niecierpliwie tupie but:

– Ruszać czas tup, tup. –

 

Do przedszkola spiesz się, spiesz,

hau, hau, hau!- prosi pies.

Kotek mruczy: – Ja bym chciał z tobą iść,

miau, miau.

 

Ref. Bo w przedszkolu czeka nasza pani,

już od progu z uśmiechem nas wita.

Z nami śpiewa i z nami się bawi

i o wszystko ją można zapytać.

 

WIERSZ „ŻYCZENIA DLA PANI’

Życzymy Paniom tak jak nikt nie życzy

Spełnienia wszystkich marzeń,

Zdrowia, szczęścia i słodyczy.

I życzymy tak jak życzy dobra wróżka

By spełniły się życzenia

Z samego końca waszego serduszka.

 

WRZESIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Żegnamy wakacje, witamy przedszkole (2-13.09)

Cele:

– samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne,

– wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała,

-wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem,

– posługuje się imieniem i nazwiskiem.

  1. Jesteśmy bezpieczni (16-20.09)

Cele:

– kształtowanie umiejętności wypowiadani sie na temat domu jako miejsca swojego zamieszkania,

– zwrócenie uwagi komu można podać swój adres zamieszkania,

– poznanie podstawowych zasad poruszania się pieszego,

– wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze,

-wdrażanie do bezpiecznych zachowań na placu zabaw,

– kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej,

– zapoznanie z numerami alarmowymi.

4.Dbamy o siebie (23-27.09)

Cele:

-kształtowanie orientacji w schemacie ciała,

– doskonalenie czynności związanych z higieną,

– zapoznanie ze zmysłami,

– nazywanie przyborów toaletowych,

– wyrabianie nawyku dbania o swoje ciało.

WIERSZ  W. Chotomska „Gdy zamierzasz przejść ulicę”

1. Na chodniku przystań bokiem.
2. Popatrz w lewo bystrym wzrokiem.
3. Skieruj w prawo wzrok sokoli.
4. Znów w lewo spójrz powoli.
5. Jezdnia wolna- więc swobodnie mogą
przez nią przejść przechodnie.

PIOSENKA „JESIENNA CZA- CZA”
słowa – K. Komińska

  1. Kolorowa jesień już chodzi po lesie,
    w kasztankową grę dzisiaj zagra wiatr.
    Wietrzyk gwiżdże cza-czę w jesiennym bukiecie,
    a dzieci śpiewają cza,cza,cza.

Ref. Tańczymy cza,cza,cza,
cza-czę wietrzyk gra.
Liście tańczą cza-czę,
więc tańczę i ja.

  1. Już jesienna pora, już skaczą żołędzie,
    jarzębina sznur dziś czerwony ma.
    Jesienny już czas, moc kolorów jest wszędzie,
    jesienią śpiewamy cza,cza,cza.

Ref. Tańczymy cza, cza, cza…