• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Marzec

1.Poznajemy różne zawody - Projekt edukacyjny 

-poznawanie przez dzieci różnych zawodów

- aktywne uczestniczenie w zadaniach

- rozwijanie kreatywności, wiedzy ogólnej 

-doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat

-nauka pracy w zespołach

2. Lubimy śpiewać i grać

-poszerzanie wiedzy na temat instrumentów

- uwrażliwianie na dźwięki muzyki , tempo utwórów

- aktywne uczestnictwo w zabawach muzyczno-ruchowych

3. Wiosna , wiosna 

- poszerzanie wiedzy na temat zwiastunów wiosny

- rozwijanie spostrzegawczości , koncentracji uwagi

- aktywne uczestnictwo w zajęciach ruchowych

- doskonalenie wiedzy na temat bezpiecznych zabaw na powietrzu

4. Wiosenne porządki 

- poszerzanie wiedzy na temat roślin ogrodowych

- doskonalenie umiejętności porównywania, tworzenia sekwencji wzoru

-rozwijanie umiejęteności budowania dłuższych wypowiedzi

-doskonalenie aktywnego słuchania

5. Wielkanocne tradycje 

- poznanie kilku tradycji wielkanocnych

-rozwijanie kreatywności w pracach plastyczno-technicznych

-aktywne uczestnictwo w zabawach muzyczno-ruchowych

-doskonalenie umiejętności pracy w parach

 

Wierszyk 

Wiosna

Z dalekiego kraju bociany wracają,
a zielone żabki w strachu uciekają.
A dzieci się cieszą, a dzieci się śmieją,
że wróciła wiosna, że śniegi topnieją.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Luty

1. Śmiech to zdrowie

2. Eksperymentujemy

3. Idziemy na sanki

4. Lubimy rysować

 

Wierszyk

Mydła, wody się nie boję,
myję ręce, bo są moje.
Mydlę, aż powstanie piana,
piana wodą już spłukana.
Teraz ręcznik ma zadanie.
Jakie? Zgadnij! Wycieranie!

 

Piosenka

Każe dziecko dobrze o tym wie

żeby zjeść śniadanko 

rączki myje się!

 

ref Każdy paluszek musi być czyściutki

i ten malutki i kciuk grubiutki 

i ten co wszystko pokazuje

i ten co w środku się znajduje

i ten serdeczny też.....

 

Słowniczek j. angielskiego :parts of the body head, hands, knees, toes, finger, hygiene : towel, soap, water, wash, 

Piosenka j. angielski 

Bath song

 

 

 

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Styczeń

 

Tematyka kompleksowa :

1. W krainie bajek (04-8.01.2021)

2. Bal karnawałowy ( 11-15.01.2021)

3. Dzień Babci i Dziadka ( 18-22.01.2021)

4. Kto tu mieszka? (25-29.01.2021)

 

Wierszyk

 

Dla babć i dziadków
Pędzą wnuki ulicami
z ogromnymi laurkami.
Te laurki
pełne kwiatków
są dla wszystkich
BABĆ i DZIADKÓW.

 

Piosenka 

Babciu, droga babciu, powiedz mi,

czy potrafisz zrobić to, co my?

My tupiemy - tup, tup, tup,

teraz babciu Ty to zrób!

Babciu, droga babciu, powiedz mi,

czy potrafisz zrobić to, co my?

My skaczemy - raz, dwa, trzy,

teraz babciu podskocz Ty!

Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,

czy potrafisz zrobić to, co my?

My klaszczemy - raz, dwa, trzy,

teraz dziadku zrób to Ty!

Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,

czy potrafisz zrobić to, co my?

My całuski damy Ci,

teraz dziadku daj nam Ty!

 

 

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze Listopad

 

02-06.11.2020 Mali kontruktorzy

- poznanie znaczenia wyrazu " skonstruować"

- poznanie podstawowych figur geometrycznych

- rozwijanie spostrzegawczości, percepcji wzrokowo-słuchowej

- rozwijanie kreatywności i wyobraźni przestrzennej

09-13.11.2020 Polska moja ojczyzna

- poznanie znaczenia wyrazów " Polska", "Ojczyzna", " Flaga" "Godło"

- rozwijanie poczucia przynależności narodowej

- rozwijanie słuchu fonematycznego

- wzbudzanie szacunku do barw narodowych, godła, flagi

16- 20.11.2020 Mój przyjaciel zwierzak

- poznawanie ciekawostek i cech charakterystycznych dla zwierząt domowych

- rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych

- rozwijanie wiedzy na temat bezpiecznego zachowania w towarzystwie zwierząt

- rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw naśladowczych

23 – 27.11.2020 Dzień pluszowego Misia

- rozwijanie umiejętności mówienia o sobie

- poznanie ciekawostek na temat niedźwiedzi

- zapoznanie z bohaterami "Kubusia Puchatka"

- doskonalenie słuchania ze zrozumieniem

- rozwijanie wrażliwości, empatii

 

Wiersz

„Barwy ojczyste”

Czesław Janczarski

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie,

A na tej fladze, biel i czerwień,

Czerwień to miłość,

Biel serce czyste,

Piękne są nasze barwy ojczyste.

 

Piosenka : 

1. Miś ma w oczach szklane kulki,

po to misiem jest,

żeby było kogo tulić

kiedy pada deszcz.

ref. Miś ma uszy do targania,

po to misiem jest

, żeby mieć coś do kochania i wytarcia łez./bis 2

. Miś ma wszystko czego trzeba,

żeby misiem być,

by do łóżka go zabierać

, żeby o nim śnić

. ref. Miś ma uszy...

3. Miś ma łapy bardzo miękkie,

po to misiem jest,

żeby trzymać go na ręku, kiedy tylko chcesz.

ref. Miś ma uszy...

 

 

J. Angielski

 

Słowniczek

 

Toys(zabawki) : Doll, Car, Ball, Teddy Bear

 

Parts of the body ( części ciała) : Head, Leg , Arm, Foot, Nose, Eyes, Ears, Mouth

 

Piosenka j. angielski

Teddy bear, teddy bear, turn around,
Teddy bear, teddy bear, touch the ground,
Teddy bear, teddy bear, reach up high,
Teddy bear, teddy bear, touch the sky,
Teddy bear, teddy bear, bend down low,
Teddy bear, teddy bear, touch your toes,
Teddy bear, teddy bear, go to bed,
Teddy bear, teddy bear, rest your head,
Teddy bear, teddy bear, turn out the lights,
Teddy bear, teddy bear, say "good night".

 

 

Tematyka październik

 

28.09-02.10 - Moja rodzina

Zamierzenia dydaktyczne :

-rozwijanie umiejętności słuchania

-poznawanie różnych domów , w których mieszkają ludzie

-nauka piosenki "Kolorowe listki"

-rozwijanie umiejętności liczenia 

- rozwijanie sprawności ruchowej

5.10-9.10 - Światło czerwone, światło zielone

- poznawanie zasad ruchu drogowego, znaków

- obserwowanie ruchu ulicznego w okolicy przedszkola

- rozwijanie sprawności ruchowej

- rozwijanie kreatywności w pracach plastycznych

- rozwijanie słuchu muzycznego

-kształcenie narządów artykulacyjnych poprzez zabawy dźwiękonaśladowcze

- nauka kształtów, figur geometrycznych przy pomocy znaków drogowych 

12.10-16.10- Jesień za oknem

- rozwijanie wiedzy o zjawiskach zachodzących jesienią

- rozwijanie umiejętności liczenia, układanie rytów

- utrwalanie piosenki " Kolorowe listki"

- rozwijanie pomysłowości w pracach plastycznych 

-  poznawanie ćwiczeń gimnastycznych 

19.10 -23.10 - Nasze zabawki

- poznawanie różnego rodzaju zabawek, 

- doskonalenie sprawności manualnych

-rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na konkretny temat

- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych

26.10 - 30.10 - Kapryśna pogoda 

- poznawanie zjawisk pogodowych

- nabywanie wiedzy odnośnie ubierania się adekwatnie do pory roku

-rozwijanie koordynacyji ruchowo - słuchowej

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

 

Wiersz :

,,Jesienny wiatr”

  H. Ożogowska

 Wiatr jesienią ma robotęw nocy i za dnia.

Ciągle strąca liście złotei przed siebie gna

.I nasiona drzew bez likunosi tu i tam

.Kiedy spoczniesz już, wietrzyku?

Powiedz, powiedz nam!

Po zielonym wielkim lesie

wiatr piosenki dzieci niesie

.Aż się dziwią stare drzewa

Kto was tak nauczył śpiewać?

 

Piosenka Kolorowe listki 

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają

J. angielski 

Słowniczek : Hello, bye-bye, sit down, stand up

Colours : red, blue, green, yellow

Piosenka j. angielski   Hello hello

 

 https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M&list=PL_ft-avYFskg2Y1XMY-KDBMX3r3FhZivJ&index=30