Plan pracy

Tematyka kompleksowa na miesiąc – styczeń 2020 r. :

  1. Co można robić zimą?(2-10.01.2020)
  2. Moja babcia(13.-17.01.20120r.)
  3. Mój dziadek.( 20.01-24.01.2020r.)
  4. .Bezpieczne zabawy zimowe( 27.01.-27.01.2020r.)

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na   styczeń 2020 r.:

-wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku, rozumienie konieczności zabezpieczania się przed mrozem,

– rozumienie szacunku wobec osób starszych , wdrażanie do świadomego przygotowywania niespodzianek dla babci i dziadka,

rozumienie szacunku wobec osób starszych, nabieranie wiary we własne umiejętności, pokonywanie –nieśmiałości podczas występów na uroczystości z okazji święta babci i dziadka,

– poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych , właściwości śniegu – zabawy badawcze.

 Wiersz: „Święto dziadków”

Babcia z dziadkiem dziś świętują

Wszystkie wnuki więc pracują

Zetrą kurze w każdym kątku

Przypilnują dziś porządku

Dzisiaj wszystkie smutki precz

Święto Dziadków ważna rzecz.

 

Piosenka do nauki w m – cu styczniu:

„PIOSENKA DLA BABCI I DZIADKA”

Przyszli goście: puk! puk! puk!

Biją serca: stuk! stuk! stuk!

Ref: Dla kochanej babci, kochanego dziadka

nie zabraknie dzisiaj kwiatka (bis)

Przyszli goście, tralala!

Każdy gość laurkę ma.

Ref: Dla kochanej babci… (bis)

Tematyka kompleksowa na miesiąc – grudzień 2019 r.:

  1. Zabawy z Mikołajem(2-6.12.2019r.)
  2. Święta za pasem ( 9.12- 13.12.2019r.)
  3. Świąteczne tradycje (16.12-20.12. 2019r.)
  4. Świąteczne tradycjecd.(23.12-31.12 2019)

Zamierzenia wychowawczo– dydaktyczne na grudzień 2019r.:

-poznanie mikołajkowych zwyczajów, wytwarzanie atmosfery radosnego oczekiwania na święta Bożego Narodzenia, wspólne ubieranie choinki,

– poznanie niektórych tradycji bożonarodzeniowych –wigilijne potrawy

-wzbogacanie wiedzy na temat zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia,

– wzbogacanie wiedzy na temat świąt Bożego Narodzenia, dobre maniery podczas spożywania posiłku – wigilia.

– udział w uroczystości choinkowej – kulturalne zachowanie się .

Wiersz „Choinka w przedszkolu”

Kolorowe świeczki, kolorowy łańcuch

Wkoło choineczki przedszkolacy tańczą.

Serduszko z piernika, pozłacany orzech

Ciepło jest w przedszkolu,

Chociaż mróz na dworze.

Za oknami-wieczór

Złota gwiazdka błyska

Bawi się w przedszkolu

Dziś rodzinka bliska.

Piosenka do nauki w m-cu –grudniu:

GWIAZDKA

Świeci gwiazdka, jedna ,druga.

Główką kręci , oczkiem mruga.

Wszystkie gwiazdki zaświeciły,

Wszystkie razem zatańczyły.

Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko,

zabawimy się w kółeczko.

Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko,

zabawimy się w kółeczko.

Krążą w kółko gwiazdki obie,

Czasem nóżką tupną sobie.

Czasem główka pokiwają

I mrugają wciąż mrugają .

 

Tematyka kompleksowa na miesiąc –listopad 2019 r.mp

  1. Jesteśmy Polakami (4. 11 – 8.11.2019r.)
  2. Zwierzęta domowe (12.11-15.11.2019r.)
  3. Psotki i Śmieszki- poznajemy wierszyki Janiny Porazińskiej (18.11-22.11.2019r.)
  4. Zimno, coraz zimniej…( 25.11-29.11.2019r.)

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne: :

– rozwijanie uczuć patriotycznych, poznanie symboli narodowych oraz słuchanie hymnu państwowego

– kształtowanie potrzeby opiekowania się zwierzętami, poznanie nazw i wyglądu niektórych zwierząt domowych,

– poznanie wybranych utworów z twórczości dla dzieci Janiny Pora-

zińskiej

-rozwijanie postawy szacunku i właściwych zachowań społecznych,

wzbogacanie wiedzy przyrodniczej na temat życia zwierząt leśnych

(zimowe mieszkania zwierząt),

Wiersz „Deszczyk” M. Strzałkowskiej

Śpiewa deszczyk plum, plum, plum

Kapie deszczyk kap, kap, kap

A ja sobie tup, tup, tup

Przez kałuże człap, człap, człap

Chlupią rynny chlup, chlup, chlup

Kapie deszczyk kap, kap, kap

A ja sobie hop, hop, hop

Przez kałuże chlap, chlap, chlap.

Piosenka do nauki w m-cu listopadzie:

„Kotki dwa”

1.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma.

2.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma.

3.My jesteśmy kotki dwa,
Każdy z nas wąsiki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas wąsiki ma.

4.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma.

5.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwie łapki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
dzieci-kotki, cha, cha, cha.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik.

1.Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy drzew liściastych, iglastych oraz ich owoców. Rozpoznawania owoców, podawanie ich nazw.

2. Wdrażanie do profilaktyki prozdrowotnej poprzez zdrowe odżywianie się

3. Poznawanie owoców egzotycznych rosnących w innych krajach.

4. Rozpoznawanie warzyw i podawanie ich nazw.

5. Kształtowanie umiejętności posługiwania się przymiotnikami-rozszerzanie słownika czynnego dzieci.

6. Rozpoznawanie i podawanie podstawowych nazw części ciała.

7. Kształtowanie i wspieranie samodzielności dzieci w zakresie korzystania z toalety i wykonywania codziennych czynności higienicznych.

Wiersz „Gospodarna jesień

Przyszła jesień do ogrodu

rwie ogórki, pomidory

z dwóch zagonów już zebrała

białe kwiaty kalafiorów.

Marchwi zrywa pęki całe,

za nać ciągnie też pietruszki

za liście zaś szarpie pory

z małej grządki obok dróżki.

Potem pory i selery wkłada w duży worek,

A z zagonka obok płotu

zrywa groszek i fasolę.

Kalarepą, burakami wypełnia wór pusty,

na wierzch kładzie też do niego

kilka głów kapusty.

Główki czosnku w wianki splata,

toczy ciężkie dynie,

Po dorodnych zbiorach poznać

Z czego jesień słynie

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień.

– Poznanie pomieszczeń przedszkola i sali, łazienki, szatni, oraz kolegów i koleżanek.

– Wspomaganie i zachęcanie do nawiązywania kontaktu z nauczycielem i dziećmi.

– Omówienie zasad poruszania się w przedszkolu.

– Poznanie imion dzieci z grupy, przedstawianie się imieniem.

– Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa.

– Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami.

– Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za porządek w sali.

– Budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.

– Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad.

– Poznanie zasad bezpieczeństwa na jezdni.

 

WIERSZ „Murzynek”

Murzynek malutki, oczka ma błyszczące

Kręcą się mu się loczki, kręciołki sterczące

buzia cała czarna, jak ta czekolada

mały nasz murzynek po murzyńsku gada.

Chodź do nas Murzynku, podaj rączki swe

Zrobimy kółeczko, zabawimy się

Hej dalej, dalej, kręćmy się w kółeczku

Jak się zabawimy wypijemy mleczko.

 

PIOSENKA „Dziewuszka”

Tu paluszek, tu paluszek,

Kolorowy mam fartuszek

Tu jest rączka, a tu druga

A tu oczko do mnie mruga

Tu jest buzia, tu ząbeczki

Tu wpadają, cukiereczki

Tu jest główka, a tu brzuszek

Ot i cały jest maluszek.